چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 45002

در یکی از زایشگاههای هند دو مادر دو نوزاد دختر و پسر به دنیا آورده اند اما یک جابجایی اشتباه در این زایشگاه موجب شده است هر دو آنها مدعی نوزاد پسر بشوند و هیچکدام از آنها نوزاد دختر را نپذیرند

سلامت نیوز : هر دو نوزاد در ۲۵ مارس در بیمارستانی در شهر جودپور در غرب هند متولد شدند. این دو نوزاد به طور تصادفی با هم عوض شدند اما وقتی کارکنان بیمارستان قصد تصحیح این اشتباه را داشتند زوجی که نوزاد پسر را گرفته بود از پس دادن او و گرفتن نوزاد دختر امتناع کرد.

این زوج حتی نتیجه آزمایش خون را که نشان می داد نوزاد دختر فرزند آنهاست نپذیرفت و به پلیس شکایت کرد. در بحبوحه این شکایت بر سر نوزاد پسر نوزاد دختر در بخش مراقبت های بیمارستان مانده است تا نتیجه آزمایش دی ان ای نیز اعلام شود.در هند به رغم برنامه های تبلیغی گسترده و دعوت رهبران این کشور ، تبعیض گسترده ای بر ضد نوزادان دختر وجود دارد. در این کشور دخترها بار سنگینی روی دوش خانواده ها محسوب می شوند که باید هنگام ازدواج نیز جهیزیه سنگینی با خود به خانه بخت ببرند. این در حالی است که فرزندان پسر نان آورانی تلقی می شوند که از والدین در سنین سالخوردگی مراقبت خواهند کرد.

منبع : افکار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha