"كامران باقری لنكرانی" وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی گفت: چشم- اندازروشنی برای عرصه صنعت تجهیزات پزشكی بوجود آمده‌وكیفیت تولیدات داخلی رشد زیادی داشته است.

وی به‌مناسبت برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشكی "ایران مد"، گفت: اكنون هر هفته شاهد نوآوری و اختراع جدید درحوزه تجهیزات پزشكی توسط دانشجویان مقاطع تحصیلات تكمیلی رشته مهندسی پزشكی و محققان تجهیزات پزشكی هستیم كه درمراكز وزارت بهداشت و وزارت علوم مشغول ابتكار و نوآوری هستند.

وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: این نوآوری‌ها باید پخته‌تر شوند تا بتوانند با رعایت استانداردهای لازم ملی و بین‌المللی ازمرحله‌تولید آزمایشگاهی عبور كنند و به مرحله تولید نیمه صنعتی برسند تا در بازار نمود داشته باشند.

به گفته وی، ماحصل این تحولات این است كه محصولات پزشكی كشور ما طی چند سال اخیر ارتقای كیفی قابل توجهی داشته باشند، به‌طوری‌كه‌اكنون حدود ‪ ۲۰‬قلم كالای پزشكی تولیدداخل گواهی"سی ای" و استانداردهای اروپا را كسب كرده‌اند.

لنكرانی این امر را نوید بخش پیشرفت‌های بیشتری در آینده دانست و گفت این پیشرفت‌ها صادرات این نوع كالاها را به خارج از كشور افزایش می‌دهد.

وزیر بهداشت با تاكید بر این كه‌استانداردهای كیفی تجهیزات پزشكی ایرانی نباید تفاوتی با استانداردهای اروپا داشته باشند ، گفت : به همین علت از توانایی آزمایشگاه‌های مختلف كشور برای ارزیابی كیفی این محصولات استفاده می كنیم و محصولی كه از وزارت بهداشت مجوز بگیرد، به نوعی از كیفیت قابل اطمینان تری برخوردار است.

وی تصریح كرد: هدف ایران وهیچ كشوری این نیست كه در بحث تجهیزات پزشكی به خودكفایی كامل برسند، اما باید سرمایه‌گذاری‌ها به مسیری هدایت شود تا ارزش افزوده داشته و اولویت و نیاز كشور باشد.

لنكرانی همچنین اعلام كرد مراكزبهداشتی و درمانی دولتی می‌توانند سالانه ‪ ۱۵۰‬میلیون دلار اعتباربرای نوسازی و بهسازی تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی و آزمایشگاهی جذب كنند.

وی افزود: نصف این‌میزان رانیزباید برای نگهداری و كالیبراسیون تجهیزات پزشكی اختصاص دهیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha