پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 45104

تبعات استفاده از لنز های غیر بهداشتی،مشکلات کادر درمانی بیمارستان امام خمینی ،هزینه سنگین بیماری های خاص و تاخیر در اجرای قانون ارتقاء بهره وری پرستاران در برخی از بیمارستان ها رویدادهای حاشیه های پزشکی این هفته بود

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز ؛ استفاده از لنزهای رنگی غیر بهداشتی در ایام نوروز 3 دختر جوان را روانه بیمارستان کرد.

یک چشم پزشک در این خصوص در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:متاسفانه 3 دختر جوان به دلیل استفاده از لنز های غیر بهداشتی و غیرمجاز دچار مشکلات زیادی شدند به گونه ای که قرنیه سفید شده و حتی آبسه در داخل چشم ایجاد شده. هر هفته حداقل بیمارانی داریم که به دلیل استفاده از این لنزها دچار عفونت چشمی می شوند و ناچار به بستری شدن در بیمارستان می گردند.

*هزینه سنگین بیماری های نقص ایمنی کمرشکن است

متاسفانه هزینه درمان بیماری نقص ایمنی بسیار بالاست و اگر بیمار به موقع درمان نشود نمی تواند به زندگی معمول خود بازگردد.یک پزشک بیماری های خاص در ادامه افزود:دارویی که این بیماران استفاده می کنند هر گرم 60 هزار تومان است یعنی یک بیمار در یک ماه 300 گرم نیاز به دارو دارد که می شود یک میلیون و 800 هزار تومان که بسیاری از بیماران این هزینه را ندارند تا پرداخت کنند. حتی برخی از این بیماران نیاز به خون هم نام دارند.

*پرستاران هنوز در انتظار اجرای قانون ارتقاء بهره وری

میرزابیگی، رییس سازمان نظام پرستاری در ادامه افزود: در80 درصد بخش های دولتی با تمام کش و قوس های زیاد این قانون اجرا شد اما در بخش های خصوصی ،تامین اجتماعی، نیروهای مسلح ،و خیریه هنوز اجرایی نشده و گله مند از این موضوع هستیم زیرا قانون برای همه است.

*مشکلات کادر درمانی بیمارستان امام خمینی

قبل از سال جدید شاهد افتتاح اورژانس جدید بیمارستان امام خمینی بودیم که با این کار میزان رضایتمندی بیماران بیشتر می شود اما امیدواریم شاهد رضایتمندی پرستاران و پزشکان هم باشیم زیرا هنوز یک پاویون مناسب برای آنها درست نشده البته دکتر امامی رضوی قول داده تا 15 روز دیگر این مشکل برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha