شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4537

راه اندازی انجمن دانشجویان داروسازی با توجه به افزایش دانشجویان این رشته برای پیشرفت این علم ضروری است.

دكتر واقفی دبیر انجمن علمی داروسازان كشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: تعداد دانشكده‌ها و دانشجویان داروسازی در كشور به حدی رسیده كه انتظار داشته باشیم انجمن دانشجویان داروسازی ایران سازمان دهی و راه اندازی شود.
وی گفت: این مسئله به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در فرایند تصمیم سازی تاثیر بگذارند و مسائلی را مطرح كنند كه بر آینده‌ی حرفه‌ای و به طور خاص بر تصمیم‌های مرتبط با آموزش و ارزیابی داروسازی موثر هستند.
وی تصریح كرد: با راه اندازی انجمن دانشجویان و حضور آنها فرصت ارزشمندی در اختیار انجمن می‌گذارد تا درباره‌ی آخرین تحولات جامعه و حرفه‌ی داروسازی آگاه شود.
واقفی خاطر نشان كرد: هر دانشكده‌ی داروسازی یك نمایندگی انجمن دانشجویان داروسازی دارد كه به عنوان سر پل ارتباطی با انجمن داروسازان عمل می‌كند.
وی ادامه داد: این نمایندگی‌ها دانشجویان را نسبت به برنامه‌ها و اقدام‌های آتی آگاه می‌كند و این برنامه كشور به چند منقطه تقسیم می‌شود و هر منطقه یك هماهنگ كننده دارد كه برنامه‌ها را سازمان داده و با نمایندگی‌ها، دانشگاه‌ها ارتباط بر قرار می‌كند.
دبیر انجمن داروسازان كشور گفت: هماهنگ كنندگان برنامه‌های انجمن داروسازان و انجمن‌های دانشجویی و اعضا در مناطق مختلف اعضا هیئت اجرایی هستند.
فعالیت‌ها و خدماتی كه انجمن دانشجویان داروسازی ارائه می‌كند
دكتر مژدهی عضو شورای عالی انجمن افزود: راه اندازی و تشكیل چنین انجمن‌هایی در دانشگاه‌ها و دانشكده‌های داروسازی انجمن داروسازان برنامه‌هایی را برای بهبود وضعیت بكار می‌گیرد.
وی گفت: برنامه‌های انجمن شامل یك مجموعه كنفرانس‌های منطقه‌ای، كنفرانس سالانه، كنفرانس كارآموزان كه از پیش ثبت نام شده بوده و همچنین انجمن به جامعه در برگزاری روز دانشجو نیز كمك می‌كند.
مژدهی تصریح كرد: انجمن دانشجویی داروسازان بریتانیا در طول تعطیلات سال نو، در یك دانشكده‌ی داروسازی میزبان كنفرانس سالانه انجمن دانشجویان داروسازی شده و بیش از صد عضو از سراسر كشور به مدت یك هفته در مورد موضوعات مرتبط با حرفه داروسازی و رفاه دانشجویان با هم به بحث می‌نشینند كه در سال 2007 انجمن شصت و پنجمین كنفرانس خود را برگزار می‌كند.
وی خاطر نشان كرد: انتشار نشریات برای گروه‌های دانشجویی، راه اندازی سایت، اجرای برنامه جابجایی دانشجویان و اهدای جوایز به دانشجویان برتر با هدف ارایه فرصت‌هایی به داروسازان آینده برای دستیابی به نگاهی بهتر به حرفه‌ی انتخابی آنها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha