به علت احتمال بروز مشکلات بهداشتی برای شهروندان، تعداد سرویس های آب خوری در سطح شهر تهران افزایش نمی یابد.

افزایش آب‌خوری‌ها در شهر احتمال بروز مشکلات بهداشتی را تشدید می‌کند

مهندس محسن صادقیان در گفتگو با مهر افزود: تا کنون کمتر از 100 سرویس آب خوری در سطح شهر تهران توسط شهرداری احداث شده بنابراین اغلب این سرویس هایی که به صورت آبسردکن در سطح شهر دیده می شوند، توسط مردم ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به صورت رسمی اقدام به احداث سرویس های آب خوری در سطح شهر نکردده و این بیشتر به صورت حرکت های مردمی بوده است، گفت: بین 2 تا 3 هزار آبسرد کن توسط مردم در سطح شهر تعبیه شده است.

صادقیان در خصوص علت عدم افزایش این سرویس ها توسط شهرداری در سطح شهر گفت: از آنجا که استفاده از سرویس های آب خوری می تواند به لحاظ بهداشتی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند، شهرداری در این زمینه اقدامات زیادی انجام نداده است چون اگر یخ و یا لوله شیر آب به دلایلی آلوده شود می تواند موجب مشکلات زیادی شود.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: وظیفه نظارت بر بهداشت سرویس های آب خوری بر عهده بهداشت محیط است و ما فقط به لحاظ سخت افزاری نظیر وجود آب در لوله ها و برقراری جریان برق در سرد کن ها، نظارت می کنیم.

وی با بیان اینکه محدودیت تعداد این سرویس ها باعث نظارت بیشتر در زمینه مسائل بهداشتی می شود، گفت: در برخی مناطق تهران نظیر منطقه 22 که محله مسکونی بوده و اماکن تجاری ندارد نیازی به احداث این سرویس ها نبوده است بنابراین این سرویس ها بر اساس نیاز و اغلب در بافت مرکزی شهر برای شهروندان در حال عبور، ایجاد شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha