عضو شورای شهر تهران ، متولی اصلی حل معضل زباله های عفونی را سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر زباله های عفونی به یک معضل تبدیل شده است بنابراین محیط زیست متولی اصلی در حل این مسئله محسوب می شود.

سازمان حفاظت محیط زیست متولی اصلی حل معضل زباله های عفونی است

دکتر معصومه ابتکار در گفتگو با مهر ، ریشه معضل امحاء غلط زباله های عفونی را در عدم هماهنگی دستگاههای مسئول ( وزارت بهداشت و محیط زیست) عنوان کرد و افزود : برای حل این معضل و اعمال مدیریت صحیح در امحاء زباله های عفونی باید اراده و تصمیم جدی در مدیران ارشد دستگاههای مسئول وجود داشته باشد تا این معضل را به صورت فنی و کارشناسی حل کنند.

وی تصریح کرد : آئین نامه ، قانون و تجربیات کشورهای پیشرفته در ارتباط با چگونگی امحاء صحیح زباله های عفونی را در اختیار داریم  اما به علت عدم هماهنگی میان دستگاههای مسئول هنوز در ارتباط با این موضوع به نتیجه نرسیده ایم .

ابتکار، بر استفاده از زباله سوز در امحاء زباله های عفونی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر اغلب کشورهای دنیا جهت امحاء زباله های بیمارستانی از زباله سوز استفاده می کنند بنابراین ایجاب می کند در کشور ما نیز به دلیل حجم و تنوع زباله های بیمارستانی و همچنین تعداد بیشمار بیمارستانها از زباله سوز جهت امحاء زباله ها استفاده کنیم .

وی سازمان حفاظت محیط زیست را متولی اصلی حل معضل زباله های عفونی دانست و گفت : در حال حاضر در ارتباط با زباله های عفونی با یک معضل مواجه هستیم بنابراین محیط زیست متولی اصلی در حل این مسئله محسوب می شود.

رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: باید به صورت مکرر به موضوع اعمال مدیریت صحیح در امحاء زباله های عفونی بپردازیم تا حل این معضل به نتیجه لازم برسد.

وی افزود : علیرغم اینکه شهرداری وظیفه ای در این امر ندارد اما به جمع آوری زباله های بیمارستانی می پردازد.

رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست ، در ارتباط با اثرات زباله های عفونی بر محیط زیست گفت: به طور حتم اثرات زباله های عفونی بر محیط طبیعی بر جای مانده است به گونه ای که این آلاینده ها در حال حاضر در کهریزک وجود دارد اما هنوز به صورت محدود بوده و به یک فاجعه تبدیل نشده است .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha