معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: هیاهوی رسانه‌ای ازدواج موقت بدون كار كارشناسی بین بخشی و با حضور صاحبنظران حوزه و دانشگاه موجب وهن جامعه است.

ترویج ازدواج موقت در جامعه نیازمند كار كارشناسی بین بخشی است

موید علویان در گفت‌و‌گو با فارس‌ افزود: ازدواج موقت‌ برای جوانان مجرد در صورتی كه همه ابعاد فرهنگی و اجتماعی آن دیده شود، می‌تواند به عنوان یك راهكار مطرح باشد، چون اسلام مجوز آن را داده است اما اگر به همه ابعاد این موضوع توجه نشود خظر انتقال برخی بیماری‌های مقاربتی وجود دارد.
وی گفت: روابط جنسی یكی از راه‌های مهم انتقال بیماری ایدز و برخی بیماری‌های دیگر است، ممكن است برخی تصور كنند كه به هر حال ترویج ازدواج موقت بهتر از روابط نامشروع است اما به نظر من‌ باید تمام ابعاد این موضوع را بررسی كنیم و بعد به ترویج آن بپردازیم.
علویان افزود: راهكاری كه به ذهن من می‌رسد این است كه جلساتی با موضوع ازدواج موقت بین مسئولان وزارت بهداشت، وزارت ارشاد، وزارت آموزش و پرورش، وزارت آموزش عالی، حوزه‌های علمیه و كسانی كه كار فرهنگی در سطح كلان كشور انجام می‌دهند، تشكیل شود تا به یك جمع‌بندی درباره ازدواج موقت برسیم و بعد اعلام كنیم.
معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: من در جایگاهی نیستم كه درباره مسائل شرعی ازدواج موقت نظر بدهم زیرا به هر حال شرع مقدس اجازه این كار را داده است اما ما در اسلام موضوعی به نام اجتهاد داریم و وقتی می‌خواهیم برای جامعه تصمیم بگیریم باید شرایط روز اجتماعی و فرهنگی جامعه را در نظر بگیریم و بعد اعلام كنیم.
وی افزود: نباید به گونه‌ای درباره ازدواج موقت در جامعه بحث شود كه زمینه هوسرانی برای مردان متأهل ‌فراهم شود زیرا این امر بر مشكلات اجتماعی جامعه می‌افزاید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha