دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 456

سلامت نیوز - بر اساس یك مطالعه جدید، بزرگسالانی كه با كودكان زندگی می‌كنند نسبت به همسالان خود كه كودكی در خانه‌شان ندارند بطور قابل ملاحظه‌ای چربی بیشتری مصرف می‌كنند.

برای چاق شدن با کودکان زندگی کنید!

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز، دكتر "هلنا لاروش" از دانشگاه آیووا در "آیووا سیتی" و همكارانش دریافتند، بزرگسالانی كه همراه با كودكان زندگی می‌كنند هر روز حدود پنج گرم چربی و ‪ ۱/۷‬گرم چربی اشباع شده بیشتری مصرف می‌كنند كه با مصرف یك پیتزای یك نفره پپرونی در هفته برابر است.

همچنین بزرگسالانی كه با كودكان زیر ‪ ۱۷‬سال زندگی می‌كنند تنقلات نمكدار، پنیر، گوشت گاو، بستنی، كیك و شیرینی، پیتزا و فراوردهای گوشتی مانند سوسیس و كالباس مصرف می‌كنند.

لاروش و گروه تحقیقاتی وی در گزارش خود كه در مجله "انجمن پزشكی خانواده آمریكا" چاپ شده است، نوشتند، اشتغال زیاد و محدودیت زمانی احتمالا والدین را مجبور می‌كند غذاهای پر چرب را كه درست كردن آنها راحت است بیشتر انتخاب كنند.

همچنین بزرگسالانی كه صاحب فرزندانی هستند، از آنجا كه تصور می‌كنند كودكان این نوع غذاها را بیشتر دوست دارند، بیشتر این نوع غذاها را می‌خرند و در خانه نگاه می‌دارند.

وی و همكارانش اطلاعات "بررسی سومین مطالعه بهداشت ملی و تغذیه" را تجزیه و تحلیل كردند. در این مطالعه شش هزار و ‪ ۶۶۰‬مرد و زن ‪ ۱۷‬تا ‪۶۵‬ ساله شركت كرده بودند.

لاروش و همكارانش در این مطالعه دریافتند خانواده‌هایی كه كودكانی كوچكتر از ‪ ۱۷‬سال داشتند، كالری بیشتری مصرف نمی‌كردند اما چربی بیشتری می‌خوردند.

آنها در گزارش خود متذكر شدند، این یافته‌ها نشان می‌دهد كه آگهی‌های تبلیغاتی غذا نه تنها بر رژیم غذایی كودكان بلكه بطور غیر مستقیم بر رژیم غذایی والدینشان نیز تاثیر می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha