یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4584

با توجه به اینکه آلزایمر ناشی از اختلالاتی در ذهن می باشد برای سلامت بیشتر ذهن بهتر است افکار خوشایند و مثبت را به سمت خود جذب کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ساینس دیلی  تحقیقات  نشان می دهد احتمال ابتلای افرادی که مستعد نگرانی ، اضطراب یا افسردگی هستند با تاثیر بر حافظه  به بیماری آلزایمر افزایش می یابد.

بنابر همین گزارش محققان دریافتند درمیان افرادی که هیچ زمینه خاصی نداشتند میزان بروز و یا تحمل استرس نشانگر مستعد سازی ذهن و مغز برای بیماری مذکور می باشد.

مشخص شده که این روند با تاثیر استرس و کاهش فعالیتهای منظم مغز شروع شده و سپس با کاهش فضاهای آماده ثبت وقایع بر حافظه کوتاه مدت تاثیر گذاشته و نهایتا" منجر به بروز بیماری می شود.

البته نیمی از افرادی که مبتلا به مشکلات حافظه و شناختی هستند مبتلا به آلزایمر نمی شوند و این مطالعه نباید افراد را دچار نگرانی کند.

 اما همواره توصیه محققان این است که پرهیز از استرس و اضطراب به ارتقاء سلامت و به احتمال زیاد بهبود حافظه کمک می کند و در نهایت از بسیاری از بیماریهای جسمی و روحی و به ویژه آنهایی که ریشه در سیستم مغز و اعصاب دارند جلوگیری می کند.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha