یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 45993

همه ما عدس پلو خوردیم، هم ساده، هم با کشمش و خرما، هم مدل ترکی با دارچین و پیاز داغ و یا با خیلی خورش‌های دیگه. اما این مدلی که من میخوام براتون بنویسم ترکیب یه سری قسمت‌های خوب هر کدوم از این عدس پلوهایی هست که خوردم.

سلامت نیوز : همه ما عدس پلو خوردیم، هم ساده، هم با کشمش و خرما، هم مدل ترکی با دارچین و پیاز داغ و یا با خیلی خورش‌های دیگه. اما این مدلی که من میخوام براتون بنویسم ترکیب یه سری قسمت‌های خوب هر کدوم از این عدس پلوهایی هست که خوردیم.

مواد لازم :

برنج 4 پیمانه

عدس 1 پیمانه

اسفناج نیم کیلو

بادمجان 4 عدد متوسط

گوشت چرخ کرده نیم کیلو

پیاز داغ 1 پیمانه

دارچین 2 قاشق چایی خوری

نمک و فلفل

زعفران دم کرده

روغن

ادویه داخل گوشت (زردچوبه + زیره+دارچین+فلفل)



طرز تهیه :

عدس رو با یک و نیم لیوان آب سرد و یک ق چ نمک میذاریم روی یه شعله‎ی کم و کوچیک تا آروم بپزه. باید حواسمون باید باشه که آب عدس خشک نشه. وقتی کامل پخت و آب تقریباً تموم شد برنج رو خوب میشوریم و با 5 تا پیمانه آب سرد و 5 قاشق چایی خوری نمک و دو تا سه قاشق غذاخوری روغن میریزم روی عدس‌ها و با همون شعله‎ی کم میذاریم تا آروم بپزه.

بادمجانها رو سه ساعت قبل از اینکه بخوایم غذا درست کنیم پوست میکنیم و خورد میکنیم. همه بادمجان‌ها رو داخل یک ظرف بزرگ آب و نمک غلیظ میذاریم و دو تا سه بار توی این مدت آب بادمجان را عوض میکنیم. (هر دفعه نمک نصف دفعه‌ی قبل ریخته بشه)

این کار باعث میشه مزه‌ی تلخ بادمجان گرفته بشه و اونایی که دهن یا لبشون به بادمجان حساسیت نشون میده اذیت نشن. بهتره وقتی بادمجان ها داخل آب و نمک هستند یک سبد رو روی ظرف بذاریم و روش رو سنگین کنیم تا بادمجان ها کاملاً داخل آب و نمک باشن.

بعد از این مدت بادمجان ها رو سرخ میکنیم. (چون توی آب و نمک بودند دیگه بهشون نمک نمیزنیم)

اسفناج ها رو داخل یک ظرف به همراه نصف لیوان آب سرد و کمی نمک (برای حفظ رنگ اسفناج) روی شعله ملایم میذاریم تا آروم بپزن. وقتی پخت روی تخته کاملاً ریزشون میکنیم. گوشت چرخ کرده رو همراه با یک سوم پیازداغ دستور و ادویه گوشت سرخ میکنیم.

حالا بادمجان‌ها رو داخل یه ظرف خوشگل میچینیم، گوشت و اسفناج تفت داده شده رو میریزیم کنارش. عدس پلو رو هم وقتی داریم هم میزنیم لا به لاش پیاز داغ و دارچین میریزیم  و ...... غذا آماده هست.

لینک مطلب : آشپزی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha