دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 46086

مشاوران استخدام و روان‌شناسان در دانشگاه هرتفورد شایر فهرستی از ده کلمه‌ای را که می‌تواند تاثیر خوبی در فرمهای تقاضای شغل برجا بگذارد، گردآوری کرده‌اند. آن‌ها همچنین ده واژه نامناسب از جمله نفرت و هیچ را فهرست کرده‌اند.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ بنا به توصیه این کار‌شناسان، کارجویان نباید بگویند اشتباهات بلکه باید به درسهای ارزشمند خود اشاره کنند. اگر متقاضایان نگران این هستند که درسهای ارزشمند زیادی دارند، بهتر است از بکار بردن کلماتی که بار مثبت کمتری دارند، مانند هراس، مشکلات و هولناک پرهیز کنند.

به عقیده روان‌شناسان دانشگاه هرتفورد شایر، با هیچکدام از این کلمات نمی‌توانید مهارتهای خود را به رخ کارفرمایان بکشانید. اگر می‌خواهید جلوه‌ای مثبت از خود ارائه بگدارید، فهرستی از واژگان شوق آور برایتان گردآوری شده است که واکنش تحسین برانگیزتری برخواهد انگیخت. این کلمات خوب عبارتند از تجربه، دخیل، برنامه ریزی و توسعه یافت.
مشاوران می‌گویند شرکت‌ها یا دانشگاه‌ها تقاضانامه‌های مشابه زیادی را می‌بینند و انتخاب واژگان تاثیری مثبت یا منفی برجا می‌گذارد. به عنوان نمونه، کلمات دارای بار تاکیدی مفرط مانند هرگز و همیشه می‌توانند این تاثیر منفی را بر جا گذاراند که متقاضی مبالغه‌ای می‌کند که به ندرت واقعیت دارد. کارن پاین، روان‌شناس دانشگاه هرتفورد شایر، می‌گوید: هر مامور کارگزینی یا پذیرش صد‌ها، شاید هم هزاران، بیانیه شخصی از متقاضیان امیدوار را بررسی می‌کند و بر اساس آنچه روی کاغذ می‌بیند، تصمیم می‌گیرد. از همین رو، اگر می‌خواهید تقاضای شما برجسته جلوه کند، انتخاب واژگان مناسب اهمیت حیاتی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha