سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4611

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، از وجود 300 هزار نفر مبتلا به بیماری آلزایمر در کشور خبر داد.

معصومه صالحی در گفتگو با مهر، گفت: در سال 75 حدود 182 هزار نفر در کشور مبتلا به آلزایمر بوده اند که این تعداد در حال حاضر، بین 250 تا 300 هزار نفر برآورد می شود.

وی با اعلام اینکه هر 7 ثانیه یک نفر در دنیا مبتلا به آلزایمر می شود، تصریح کرد: متاسفانه 70 درصد شیوع این بیماری، مربوط به کشورهای در حال توسعه و جهان سومی است.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران در خصوص تعداد مبتلایان تحت پوشش، گفت: در حال حاضر برای 860 بیمار پرونده تشکیل شده و 560 نفر بیمار غیر آلزایمر نیز تحت پوش حمایت های درمانی انجمن قرار دارند.

صالحی، تعداد کم افراد تحت پوشش انجمن آلزایمر ایران را، ناشی از عدم توجه مسئولان و همچنین خانواده ها به این بیماری و آسیب های ناگوار آلزایمر دانست و افزود: انجمن آلزایمر ایران، دفتر و شعبه ای در هیچ یک از استانهای کشور ندارد.

وی در عین حال گفت: البته تلاش کرده ایم که مردم خود نسبت به راه اندازی انجمن هایی در راستای اهداف انجمن آلزایمر ایران اقدام کنند و خود به نوعی درگیر امور و کارها باشند تا از نزدیک با این بیماری و پیشگیری های از آن آشنا شوند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، خواهان توجه بیش از پیش مسئولان امر نسبت به این بیماری و تدوین برنامه های پیشگیرانه از ابتلا به الزایمر در سنین سالمندی شد و گفت: قطعا، ابتلای کهنسالان به آلزایمر، علاوه بر تبعاتی که برای خود و خانواده آنان دارد، هزینه سنگینی نیز برای جامعه خواهد داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha