دولت باید سرانه درمان را به نحوی افزایش دهد تا با كسری بودجه در بخش سلامت مواجه نشویم.

دكتر حیدرپور عضو كمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به باشگاه خبرنگاران گفت: تعرفه های بخش دولتی به علت افزایش سرانه ناچیز درمان در سال گذشته 22 درصد عقب بود و در حدی كه باید افزایش پیدا می كرد ،افزایش نیافت.
وی تصریح کرد: پیشنهاد كمیسیون بهداشت و درمان مجلس به وزیر بهداشت و درمان و همچنین رئیس جمهور در خصوص تعرفه های بخش دولتی با توجه به در نظر گرفتن نرخ تورم ، 35 درصد بود كه متاسفانه شورای عالی بیمه افزایش 13 درصدی تعرفه های پزشكی را تصویب كرد.
حیدرپور افزود: تصویب افزایش 13 درصدی تعرفه های بخش دولتی به معنای در نظر نگرفتن عقب افتادگی تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال گذشته است و به طور یقین امسال نیز در بخش سلامت با كسری بودجه مواجه می شویم.
_اعتبارات بخش سلامت افزایش خوبی داشته است
امسال در مجموع در اعتبارات بخش سلامت افزایش خوبی داریم اما با این افزایش به طور حتم مجبور به برداشت متمم بودجه برای بخش سلامت خواهیم شد.
دكتر حیدرپور همچنین در خصوص اعتبارات بخش سلامت افزود: 7 هزار و 600 میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص داده شده كه مبلغ 630 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برداشت شد كه بخشی از آن به وزارت علوم اختصاص یافت و 501 میلیارد تومان نیز به وزارت بهداشت داده شده است.
وی افزود: طبق بازرسی هایی كه از مراكز درمانی و بهداشتی دولتی به عمل می آید با مشكلات زیادی از جمله كمبود دارو، مناسب نبودن مایحتاج بیماران مانند پتو، ملحفه و مسایلی از این قبیل مواجه هستیم.
حیدرپور اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال 86 وزارت بهداشت و درمان 500 میلیارد تومان بدهی داشته باشد كه با توجه به تورم 13 درصدی امسال و بدهی های سال های 84 و 85 كه در مجموع 22 درصد است امسال نیز صد درصد با مشكلات عدیده ای در نظام سلامت مواجه خواهیم بود.
عضو كمیسیون بهداشت و درمان یادآور شد: طرحی را در سال گذشته تصویب كردیم و مبلغ 500 میلیارد تومان به وزارت بهداشت و درمان اختصاص داده شد تا به تجهیز مراكز درمانی شركت های تولید دارو، پرداخت حقوق پزشكان و پرسنل شاغل مراكز درمانی بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha