سلامت نیوز-به گفته پزشکان و متخصصان تغذیه، علیرغم مطالعات انجام شده بسیار در مورد فواید یا مضرات مصرف قهوه، هنوز پاسخ قاطعی دریافت نشده است و به طوری که برخی نتایج از ایجاد بروز خطر برای قلب و برخی دیگر از کاهش بروز سرطان خبر می دهند.

پزشکان هنوز در مورد مصرف قهوه به تفاهم نرسیده اند

به نقل از پایگاه خبری چانیادیلی، مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهد مصرف قهوه در تمام شرایط مضر نیست و ممکن است در برخی حالات برای سلامتی مفید هم باشد.
بنابر این گزارش، مطالعات آماری انجام شده بر روی 130 هزار مرد و زنی که قهوه مصرف می کردند نشان می دهد بواسطه مصرف این نوشیدنی هیچ گونه افزایش بیماری قلبی در آنها بروز نکرده است.
همچنین نتایج مستند تحقیقات دانشمندان آمریکایی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا به چاپ رسیده است، بروز خطر بیماری های قلبی در بین 4000 هزار نفری که روزانه 2 فنجان قهوه مصرف می کردند حکایت می کند و در  برخی افراد باعث بروز جهش ژنی نیز شده است.
پزشکان به افرادی که مستعد بروز بیماری های قلبی هستند توصیه می کنند به جای مصرف قهوه به عنوان نوشیدنی در طول روز از انواع دیگر نوشیدنی های مغذی و پرفایده نظیر اب میوه ها و شیر استفاده کنند.
اما در مقابل عده ای از محققان معتقدند؛ آزمایش های انجام شده از سوی آنها نشان می دهد مصرف روزانه قهوه بدن را در مقابل بروز دیابت نوع 2 و سرطان کولون مقاوم کرده و خطر بروز این اختلالات را کاهش می دهد.
به گفته پزشکان اگر چه برخی از پژوهش های انجام شده از تأثیر مثبت مصرف قهوه در متابولیسم و سیستم دفاعی بدن خبر می دهند، اما متخصصان تغذیه و سلامت همگی بر این باورند که خواص دانه های قهوه بیش از مصرف میوه، سبزی ها و غلات نیست و این مواد غذایی ارزش غذایی بالاتری نسبت به قهوه دارند.
یادآور می شود: مصرف قهوه به عنوان یک نوشیدنی دیگر در سال های اخیر مطرح نیست و اکثر مردم آن را بخشی از رژیم غذایی خود می دانند و همین جلب توجه مردم به این نوشیدنی باعث انجام تحقیقات گسترده دانشمندان در زمینه شناسایی خواص مفید و مضر آن شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha