معاون سلامت وزارت بهداشت با تاكید بر این كه اثبات هرگونه ادعای درمانی و بررسی آن در قالب فعالیت پژوهشی الزامی است، گفت: در غیر این صورت از ادامه فعالیت این قبیل افراد در كشور ممانعت به عمل خواهد آمد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر سید موید علویان روز گذشته در جمع خبرنگاران با تاكید بر اینكه در صورت ادامه فعالیت این قبیل افراد برای رسیدگی بیشتر به دادگاه ارجاع داده می‌شوند در ادامه به وجود شاكی خصوصی علیه علی اكبری انرژی درمانگر و معرفی آن به سیستم قضایی اشاره كرد و افزود: با مواردی كه فاقد شواهد علمی و مدارك معتبر و اثرگذار باشد، جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینكه این انرژی درمانگر علیه بخشنامه صادره از سوی معاونت سلامت مبنی بر ممانعت ادامه فعالیت وی شكایتی داشته است، گفت: اما معاونت سلامت وزارت بهداشت تبرئه شد.

علویان هرگونه اقدام درمانی غلط غیرعلمی به اثبات نرسیده را مضر برای سلامت برشمرد و افزود: بهترین انرژی درمانی برخورد خوب و مناسب پزشك با بیمار است كه معادل اثر پلاسبو مطرح در مطالعات علمی است.

معاون سلامت وزارت بهداشت با اعتقاد به اینكه نحوه پوشش، شیوه صحبت و شخصیت پزشك و درمانگر در بهبود روند درمان موثر است، ‌در پایان یادآور شد: برخورد خوب و ملاطفت آمیز بهترین تاثیر را در بیمار دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha