خوابیدن در شب در کنار یک چراغ روشن یا هر گونه منبع نور ، ساعت زیستی بدن را مختل می کند و از نظر جسمی و روحی مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند.

خوابیدن در کنار چراغ روشن به بدن آسیب می رساند

 به نقل از فاکس نیوز ، تحقیقات انجام شده در دانشگاه شیکاگو نشان می دهد که این امر موجب بر هم خوردن تعادل در ترشح هورمون های بدن از جمله ملاتونین دارد.


بنابر همین گزارش ، اختلال در ترشح هورمون ملاتونین چنانچه بیش از 3 تا 4 روز ادامه یابد موجب بروز بسیاری از مشکلات هم در وضعیت جسمی فرد و هم در وضعیت روحی و روانی وی دارد.


بدن انسان به گونه ای خلق شده که باید در هنگام شب در تاریکی و آرامش کامل قرار گیرد تا میزان فعالیت دستگاه های مختلف بدن کاهش یافته و در حالت استراحت قرار گیرند و چنانچه به هر دلیل این وضعیت بر هم خورد تمامی بدن دچار مشکل خواهد شد.


از این رو ، روان پزشکان نیز به افراد به ویژه سالمندان یا افراد مبتلا به اختلالات روحی توصیه می کنند که به منظور جلوگیری از تشدید ناراحتی و بدخوابی های بیشتر از خوابیدن در شب در کنار منبع نور به شدت پرهیز نمایند.


از آنجا که با افزایش سن و در اختلالات روحی شایع مانند افسردگی بی خوابی و بد خوابی یکی از علائم بارز تلقی می شود بهتر است افراد با رعایت این موارد از تشدید ان جلوگیری کنند زیرا بی خوابی برای بدن مانند شکنجه عمل می کند و بر تمامی جنبه های روحی و جسمی و عاطفی بدن تاثیر می گذارد.


پس وقتی به رختخواب بروید که فقط بخواهید بخوابید نه اینکه با چراغ روشن به مطالعه و نوشتن و تماشای تلویزیون و یا حتی مکالمات تلفنی بپردازید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha