پژوهش تازه‌ای نشان داده است که فشارهای عصبی (استرس) بر روی زنان و مردان تاثیرهای متفاوتی می‌گذارد که خود می‌تواند از راه‌های مختلف بر تصمیم گیری‌ها اثر داشته باشد. با این حال ساز و کارهای واقعی در مغز که در این تفاوت‌ها تاثیرگذار است هنوز روشن نیست.

سلامت نیوز :  در این مطالعه که توسط روان‌شناسان دانشگاه اوتاوا صورت گرفت از اسکن‌های مغزی استفاده شده است تا تاثیر تفاوت‌های جنسیتی در رفتارهای مرتبط با فشارهای عصبی و به طور مشخص هنگامی که تصمیم درست احتمالا به پاداش‌های مالی منتهی می‌شد ردیابی شود. نتیجه‌ها نشان داد که فشار عصبی به دریافت پاداش بزرگ‌تر و تصمیم گیری سریع‌تر در مردان اما به پاداش کمتر و سرعت تصمیم گیری کند‌تر در زنان منتهی بود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ مطالعه‌ها نشان داده است که فشارهای عصبی می‌تواند زمینه ساز تغییرهایی مانند رفتارهای مخاطره آمیز، بهبود سرعت تصمیم گیری، بهبود پاسخ گویی به پاداش‌ها، و همچنین آموختن چگونگی بهتر پاداش گیری شود. همچنین مشاهده شده است که مردان و زنان در رویارویی با فشار عصبی واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. در حالی که مردان تمایل دارند بیشتر مخاطره کرده و پاداش بزرگتری دریافت نمایند، مشخص شد که زنان درست بر عکس آن‌ها عمل می‌کنند. با این حال، تفاوت‌های دقیق جنسیتی در مغزهای مردان و زنان که به چنین تفاوت‌های رفتاری مشخصه منتهی می‌شود ناشناخته است. این مطالعه تلاش نمود تا با استفاده از اسکن‌های مغزی تفاوت‌های میان مغزهای این دو جنس را هنگامی که آن‌ها تحت فشارهای عصبی قرار گرفتند که می‌توانست پاداش‌های مالی برای آن‌ها در پی داشته باشد را تجزیه و تحلیل نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha