28 میلیون نفر از جمعیت کشور، به صورت بیمه شده اصلی و تبعی ، زیر پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر محمد بنائیان سفید ، در سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت : تامین اجتماعی یک سازمان گسترده و چند وجهی در ابعاد مختلف اقتصادی، بیمه ای ، درمانی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه کارکرد اصلی سازمان تامین اجتماعی ، نقش حلقه ارتباطی بین شرکای اجتماعی و دولت است، گفت : تشکل های کارگری، کارفرمایی و کانونهای بازنشستگی و مستمری بگیران، شرکای اجتماعی این سازمان محسوب می شوند.

بنائیان افزود: اکنون 75 بیمارستان مجهز این سازمان در کشور ، خدمات لازم را در اختیار بیماران و مراجعان قرارمی دهد و این سازمان دارای 275 درمانگاه، 570 شعبه ثابت و سیار و 18 کارگزاری در سراسر کشور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: حوزه فرهنگی این سازمان در راستای سیاست های دولت نهم، نقش محوری در همکاری با شرکای اجتماعی دارد.

وی ، یکی از وظایف مهم حوزه فرهنگی سازمان تامین اجتماعی را ارتقای فرهنگ و عناصر اجتماعی وابسته عنوان کرد و افزود : مقوله ارتباط رسانه ای و اطلاع رسانی یکی دیگر از محورهای مهم کاری حوزه فرهنگی تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 300 برنامه با موضوع تامین اجتماعی از شبکه ای مختلف صدا و سیما پخش شده است گفت: برنامه های کارشناسی با حضور مدیران استانی این سازمان با گویش محلی و به منظور اطلاع رسانی و شفاف سازی امور، از اقدام های موثر این حوزه در سال جاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: آموزش رابطان بیمه ای کارفرمایان و کارگزاران در خصوص قوانین و ضوابط بیمه ای از فعالیت های این بخش به شمار می رود که در سال گذشته اقدام های اجرایی آن آغاز شده است .

وی تصریح کرد : 7 هزار نفر از نمایندگان کارفرمایان در سال گذشته در این خصوص آموزش های لازم را فرا گرفته اند . این برنامه آموزشی امسال نیز در تمامی استانهای کشور اجرا می شود.

بنائیان افزود: ایجاد یک حلقه ارتباطی سالم بین شرکای اجتماعی با کارکنان، هدف اصلی حوزه فرهنگی تامین اجتماعی است که درراستای اجرای این طرح، در مرحله نخست اقدام های لازم برای گسترش و افزایش احساس کرامت، هویت، رفتار و فرهنگ سازمانی در میان کارکنان مجموعه بزرگ اداری این سازمان شامل شعب، مراکز درمانی و ادارات انجام شد.

وی اظهار داشت : این سازمان با برنامه ریزی دقیق و هدفمند در راستای اجرای طرح تکریم ار باب رجوع سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست این طرح در 15 استان کشور شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: ستاد ارتقای سلامت اداری برای پیشگیری از مفاسد در این حوزه تشکیل شده و با برگزاری نشست های متعدد کارشناسان و انجام کارهای تحقیقاتی  ، روش های انحراف اداری و گلوگاههای مفاسد شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان با داشتن کارکنان متعهدو دارای عرق سازمانی حداقل موارد فساد اداری را دارد . در عین حال برای پیشگیری از نفوذ فساد و انحراف اداری وجود این ستاد و تبیین مفاسد اداری برای کارکنان شعب و بخش درمان ضروری است.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha