معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید وامور ایثارگران با اشاره به اینكه به موجب لایحه جامع خدمات رسانی تمام نیازهای درمانی جانبازان، خانواده‌های آنان، خانواده‌ شهدا و آزادگان برطرف می شود، گفت: همه اعضای جامعه هدف از مزایایی بیمه همگانی و تكمیلی برخوردار خواهند شد.

تمام نیازهای درمانی جانبازان با هر درصدی تحت پوشش بنیاد قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو»، دكتر حسین عراقی زاده در نشست خبری بررسی لایحه خدمات رسانی به جانبازان و ایثارگران كه امروز با حضور خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات برگزار شد، گفت: به موجب لایحه جامع خدمات رسانی به جانبازان و ایثارگران خانواده جانبازان كمتر از 20 درصد كه درگذشته بیمه همگانی نداشتند از مزایای بیمه همگانی و بیمه تكمیلی برخوردار می شوند و در این طرح هیچ تفاوتی بین جانبازان بالاتر و پایین تر از 20 درصد وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای جانبازان قطع نخاعی و شیمیایی كه نیاز به مراكز خاص درمانی دارد این مراكز تهیه و امكانات رفاهی آنان تا حدودی فراهم می شود.

دكتر عراقی زاده، با اشاره به اینكه بانك جامع اطلاعاتی از مجموعه سوابق پزشكی جانبازان از بیمارستان‌های سراسر كشور توسط بنیاد شهید جمع آوری خواهد شد، اظهار داشت: آیین نامه 320 بندی نیز مربوط به كسانی است در مراكز درمانی سوابقی ندارند.

همچنین در ادامه این نشست حجت الاسلام سید سعید لواسانی، معاون فرهنگی بنیاد شهید با تاكید بر اینكه از ویژگی‌ ممتاز این لایحه ارائه تعاریف دقیق از نظر قانونی است، گفت: طبق مفاد این لایحه آثار فرهنگی و هنری به جا مانده از شهدا، جانبازان و ایثارگران كه جزو اسناد تاریخی ما به شمار می آیند، جمع آوری می شود.

وی با تاكید بر اینكه در جامعه ایثارگران افراد نخبه و سرآمد در زمینه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی كم نیستند، یادآور شد: طبق این لایحه 20 درصد از سهمیه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به فارغ التحصیلان دكترای ایثارگران اختصاص می یابد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به پرداخت 100 درصد از شهریه دانشگاهی جامعه ایثارگران كشور اشاره و عنوان كرد: حمایت ما در خصوص رشته‌های به اشباع رسیده نیست بلكه برخی از رشته‌های خاص است.

وی با تاكید بر اینكه از ماده 62 تا 73 مربوط به امور فرهنگی است، عنوان كرد: از این میان نیز مهمترین ماده، ماده 63 است كه در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

لواسانی بهره مندی از 50 درصد تهسیلات و امكانات فرهنگی و هنری دستگاه‌های اجرایی را نیز از دیگر امتیازات این لایحه برشمرد و خاطر نشان كرد: طرح شاهد كه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بوده در آبان ماه امسال از سوی این شورا مورد بازنگری واقع شد و ارائه امكانات فرهنگی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت ارشاد، صدا و سیما، دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات به صورت تكلیف به جانبازان، ایثارگران و خانواده‌هایشان ابلاغ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha