انجمن تالاسمی ایران، اطلاع دقیقی از داروی خوراکی بیماران تالاسمی که در داخل کشور تولید می شود، ندارد و نمی داند چه زمانی توزیع این دارو آغاز خواهد شد.

دکتر محمود هادی پور در گفتگو با مهر، تصریح کرد: در این بین آنچه مهم است، اینکه داروی خوراکی بیماران تالاسمی باید همزمان با داروی خارجی عرضه شود.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران، این موضوعی است که پزشکان در تماس با این انجمن عنوان کرده اند.

وی، دلیل این تقاضا را، پی بردن به نتایج درمانی داروی خوراکی تولید داخل عنوان کرد و افزود: اثر دارو در طول درمان مشخص می شود و نمی توان بدون هیچ ارزیابی، زمینه قطع داروی خارجی را فراهم آورد. زیرا ممکن است این اقدام عوارضی برای بیماران تحت درمان در پی داشته باشد.

هادی پور با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی وزارت بهداشت و معاون غذا و داروی این وزارتخانه، تصریح کرد: متاسفانه دولت به جای اینکه ناظر بر تولیدات دارویی در کشور باشد، جزئی از این کارخانه ها به حساب می آید.

وی با عنوان این مطلب که انجمن تالاسمی ایران در جریان اطلاع رسانی این دارو قرار ندارد، افزود: آنچه را تا کنون شاهد بوده ایم، اخباری است که از طریق سیستم دولتی منتشر می شود.

عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران در خصوص اخباری که از طریق معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت اعلام می شود، گفت: متاسفانه معاون وزیر در اندازه سخنگوی شرکت های دارویی داخلی صحبت می کند، در حالی که این معاونت باید شرایط دسترسی پزشکان به دارو را فراهم کند تا پزشکان نیز پس از دسترسی به نتایج حاصل از کیفیت آن، دارو را در اختیار بیمار خود قرار دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha