مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از اجرای طرح غنچه های شهری خبر داد و گفت: نوزادانی که از ابتدای سال جاری متولد شده اند تحت پوشش این طرح قرار می گیرند که بر این اساس، تا کنون بیش از 18 هزار مادر برای تحت پوشش قرار گرفتن نوزادان خود، عضو این طرح شده اند.

دکتر محمدرضا ناری ابیانه در گفتگو با مهر افزود: خانواده ها هنگام مراجعه به ثبت احوال برای دریافت شناسنامه فرزند خود، می توانند با رضایت نامه کتبی، نوزاد خود را تحت پوشش این طرح قرار دهند تا بسته های آموزشی به منازل آنان ارسال شود .

وی با بیان اینکه ارائه آموزش های حوزه شهری از سنین پایه به شهروندان ضرورت دارد، گفت: آغاز زندگی شهروندی حتی به قبل از تولد بر می گردد اما از آنجایی که دسترسی به خانواده قبل از فرزند دار شدن مشکل است، شهرداری تهران مبنای آغاز ارتباط با شهروندان را پس از تولد نوزادان و با محوریت خانواده قرار داده تا شهروند مسئولیت پذیر تربیت کند.

ناری ابیانه با بیان اینکه برای اجرای طرح غنچه های شهری، بخش های مختلف شهرداری نظیر آموزش مشارکت شهروندی، اداره کل امور بانوان و تعاون اعتبار شهر فعال هستند، گفت: هدف از اجرای این طرح ارائه آموزش های شهروندی با محوریت خانواده است که در این طرح بسته های آموزشی و فرهنگی طراحی و به منازل ارسال می شود.

مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در این بسته ها رویکردهای مختلف تربیتی نظیر رویکرد دینی، اجتماعی، فرهنگی و پزشکی با جهت گیری آموزشی در نظر گرفته شده است و در کنار این آموزش ها، لوح تبریک تولد نوزاد به اضافه بروشور تقویم امسال به خانواده ها ارائه می شود.

وی اظهار داشت: غنچه های شهر از بدو تولد در این سیستم آموزشی عضویت دارند بنابراین برای سنین بدو تولد، 6 ماهگی، یک تا 4 سالگی بسته های آموزشی ارسال می شود و پس از 4 سالگی نیز این کودکان در طرح شهردار خانواده عضو خواهند شد.

مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه از آنجا که جامعه پذیری در سنین بزرگسالی مشکل تر خواهد بود، گفت: این طرح به منظور شکل دهی شخصیت نسل امروز برای مسئولیت پذیری و پویایی آنان در فردا اجرا می شود .

وی گفت: بر اساس این طرح آموزش هایی در زمینه نامگذاری نوزادان، چگونگی مراقبت از کودک، مسائل پزشکی و بهداشتی، در 2 تا 3 ماهگی آموزش مهارت اجتماعی و گفتاری، گزیده هایی از دوره کودکی و نوزادی امامان معصوم، احادیث و روایات مربوط به آن، گفتار بزرگان در مورد دوره نوزادی، لالایی های ماندگار، طراحی شده و به خانواده ها ارائه می شود . 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha