به گفته پزشكان، مصرف پروتئین و هیدرات كربن در رژیم غذایی به عنوان مهمترین مواد غذایی مورد نیاز بدن تاثیر مستقیمی بر روحیه افراد دارد.

تاثیر مصرف پروتئین ها و هیدرات كربن بر روحیه افراد
 به نقل از پایگاه خبری چانیا دیلی، مطالعات گسترده محققان دانشگاه MIT در زمینه تاثیر مواد غذایی بر نشانگرهای عصبی مغز نشان می دهد که غذایی كه افراد می خورند به علت اینكه حاوی مواد مغذی با خواص متفاوتی است، حامل پیام های عصبی انتقال دهنده و سیگنال های مغزی متعدد و متنوع است.
بنابر این گزارش، به گفته پزشكان اگرچه در تئوری تاثیرپذیری این دو عامل برای همه متخصصان واضح است اما نوع انجام واكنش و بررسی و چگونگی تاثیر پذیری امری بسیار پیچیده است.
این گزارش حاكی است: انجام آزمایش های عملی در این زمینه نشان می دهد که پروتئین موجود در مواد غذایی در حین گوارش تبدیل به آمینواسید می شود. یك واحد آمینواسید، تیروسین نامیده می شود كه این ماده تولید دوپامین را در مغز افزایش می دهد.
دوپامین نوعی كاتكولاین است كه از دكربوكسیلاسیون دوپا در بدن ساخته می شود و این ماده از محصولات واسط در ساخت نوراپی نفرین بوده و در سیستم اعصاب مركزی نقش واسطه عصبی - شیمیایی را دارد.
همچنین این انتقال دهنده های عصبی قادر است سطح انرژی و هوشیاری افراد را افزایش دهد.
در ادامه تحقیقات گروه پژوهشی MIT مشخص شده كه مصرف به اندازه كربوهیدرات به علت آزاد شدن مقادیری انسولین در گردش خون باعث ایجاد آرامش و ضد هیجان واسترس در افراد می شود. همچنین نوعی پروتئین موسوم به تریپتوفان در مغز همچنین باعث كاهش درد می شود كه این ماده می تواند به سروتنین تبدیل شود.
به گفته پزشكان این ماده باعث كاهش اشتها و ایجاد آرامش در افراد می شود و خواب راحت در افراد را تضمین می كند. البته داشتن رژیم غذایی هیدروكربورات پس از دو هفته به علت كاهش سروتین خون، باعث بروز افسردگی در افراد می شود.
یادآور می شود: مصرف غلات و نان و انواع برنج برای جلوگیری از بروز افسردگی در رژیم غذایی افراد امری ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • amir ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    1 0
    سلام خسته نباشی من سه ماهه باشگاه میرم قدم 178 و وزنم 60 کیلو هست اندازه سه نفر غذا میخورم چاغ نمیشوم چیکار کنم ممنون میشم بگید