بر اساس تحقیقات انجام شده، ارزیابی دستی عضلات كف لگن تكرار پذیری خوبی دارد اما روش سونوگرافی پذیرفته شده تر است.

اثبات ارتباط مستقیم عضلات كف لگن در زنان با كمردرد

به گزارش سلامت نیوز،دكتر افسانه آذر، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: عضلات كف لگن نقش مهمی در ایجاد ثبات و جلوگیری از كمر درد دارند و نبود كارایی آنها می تواند در روند پیشگیری و درمان تاثیر منفی ایجاد کند.
وی ادامه داد: ارزیابی دستی عضلات كف لگن تكرار پذیری خوبی دارند اما این روش در زنان به سختی پذیرفته شده و از طریق سونوگرافی، ارزیابی دستی این عضلات انجام می شود.
دكتر آذری تاكید كرد: از روش های ایمن، مناسب و مطمئن كه امروزه برای ارزیابی قدرت عضلات كف لگن مورد توجه محققان قرار گرفته، استفاده از سونوگرافی است.
همچنین دكتر امیر مسعود عربلو، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیزگفت: نتایج حاصله از آزمون همبستگی لمس دستی با معیار سونوگرافی عضلات كف لگن بیانگر ارتباط و همبستگی معنادار و نسبتا بالای لمس دستی یا سونوگرافی عضلات كف لگن است.
وی افزود: نقش و اهمیت عضلات كف لگنی در ایجاد ثبات ناحیه ستون فقرات كمری و اهمیت آن در كمر درد مورد توجه قرار گرفته و نداشتن اختلاف معنادار بین ضخامت عضلات كف لگن در سونوگرافی زنان سالم و مبتلا به كمردرد ناشی از نمونه گیری بوده و لازم است انجام آن با نمونه های بیشتر برای دستیابی به نتایج دقیق تر صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha