سلامت نیوز :  پزشكان در یك مطالعه جدید اعلام كردند زنانی كه احساس می‌كنند نیاز به سیگار كشیدن دارند احتمالا علت این وابستگی در آنها را باید در ترومای (ضربه عاطفی) دوران كودكی‌شان جست‌وجو كرد.

این مطالعه در مجله "درمان، پیشگیری و خط‌مشی‌های مرتبط با سوء مصرف مواد" منتشر شده است. در این بررسی‌ها معلوم شد در مواردی كه تصمیم‌گیری برای ترك سیگار دشوار می‌شود ممكن است ریشه در ضربه‌های عاطفی دوران كودكی داشته باشد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛دكتر تارا استرین، متخصص انگلیسی كه سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته، می‌گوید: نتایج مشاهدات ما نشان داده است زنانی كه به لحاظ جسمی و احساسی در دوران كودكی خود آزار دیده‌اند، احتمال اینكه سیگاری شوند 1.4 برابر بیشتر است. هم‌چنین، این زنان برای ترك عادت سیگار كشیدن، بیشتر دچار مشكل می‌شوند.

این متخصصان متذكر شده‌اند: از آنجا كه تجارب ناخوشایند دوران كودكی خطر استرس‌ها و تنش‌های روانی را هم در زنان و هم در مردان افزایش می‌دهد به نظر می‌رسد كه این افراد در دوران بزرگسالی گرایش بیشتری به استعمال دخانیات دارند. این تاثیر اساسا در زنان شدیدتر است و همین امر نشان می‌دهد كه مردان و زنان دارای مكانیسم‌های متفاوت مقابله با مشكلات دوران كودكی هستند.این یافته به روانپزشكان و پزشكان كمك می‌كند كه به راهكارهای موثرتری برای كمك به ترك دخانیات در افراد سیگاری دست پیدا كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha