شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
سلامت نیوز : كارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از نهایی شدن تدوین پروتكل سنجش الكل در رانندگان خبر داد و گفت: این پروتكل برای طرح در شورای اجتماعی كشور آماده و ارسال شده است.

دكتر نادره معماریان در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به نهایی شدن تدوین پروتكل سنجش الكل در رانندگان گفت: در صورتی كه پروتكل سنجش الكل در رانندگان مصوب شود، برای اجرا به تمام كشور ابلاغ خواهد شد.وی تاكید كرد: در حال حاضر نیز پلیس سنجش الكل در رانندگان را انجام می‌دهد اما با تدوین پروتكل مربوطه سعی می‌شود كه این اقدام كاملا در چارچوب علمی و تخصصی و برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه پیش رود.

معماریان افزود: این پروتكل در زمینه شناسایی افراد مشكوك به مصرف الكل به پلیس كمك می‌كند و بر اساس این پروتكل مشخص می‌شود كه راننده مصرف كننده الكل می‌تواند از چه علایمی برخوردار باشد.كارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: پس از توقف فرد مشكوك به مصرف الكل توسط پلیس، این پروتكل مشخص می‌كند كه تست مربوطه چگونه باید انجام شود و نتیجه حاصل از آن تست چطور باید تفسیر شود. در مجموع تمام مراحل مربوط به سنجش الكل در رانندگان به صورت تكنیكی و علمی انجام خواهد شد.

وی تاكید كرد: در زمینه اجرای طرح سنجش الكل در رانندگان باید اطلاع‌ رسانی‌های موثر صورت گیرد. این مبحث در پروتكل مربوطه به خوبی در نظر گرفته شده است. اطلاع رسانی مناسب می‌تواند كاهش مصرف الكل را سبب شود. از طرف دیگر با اجرای این پروتكل و جمع‌آوری داده‌ها و شاخص‌ها می‌توان تا حدی روند مصرف الكل در كشور را مشخص كرد.

تدوین پروتكل درمان سوء مصرف الكل در كشور آغاز شد

كارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت همچنین از آغاز تدوین پروتكل درمان سوءمصرف الكل در كشور خبر داد و گفت: روانپزشكان با چگونگی درمان سوء مصرف الكل آشنا هستند اما تا كنون پروتكل درمان مدونی در این زمینه نداشتیم كه اكنون تدوین آن آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha