سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان ضایعه نخاعی ایران گفت: 90 درصد از آسیب دیدگان نخاعی در كشور، بر اثر سوانح رانندگی و تصادفات دچار مشكل ضایعه نخاعی شده اند.

علی ضرابی در گفت و گو با ایرنا افزود: پنج تا شش درصد از آسیب دیدگان نخاعی یاد شده، در محیط كار و به علت رعایت نكردن نكات و موارد ایمنی،‌ با این مشكل درگیر هستند.

به گفته ی وی، درصد بسیار كمی از این افراد هم به طور مادرزادی با مشكلات ضایعه نخاعی دست و پنجه نرم می كنند.

ضرابی در تعریف آسیب دیدگان ضایعه نخاعی گفت: ضایعه نخاعی معمولا در سه سطح در بدن افراد ایجاد می شود.

وی ادامه داد: افرادی كه یكی از مهره های قسمت سینه یا گردن آنها دچار آسیب شود، گرفتار معلولیت های ناشی از ایجاد ضایعه نخاعی می شوند.

عضو فراكسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس شورای اسلامی تاكید كرد كه آسیب دیدگان نخاعی گردنی نیز افرادی هستند كه از قسمت گردن به پایین بدن خود، فاقد هر نوع حس هستند.

ضرابی با اشاره به عضویت دو هزار نفر معلول ضایعه نخاعی در انجمن حمایت از ضایعات نخاعی ایران،‌ ادامه داد: 65 درصد از این افراد مرد و 35 درصد زن هستند.

وی با بیان اینكه در حال حاضر معلولان ضایعه نخاعی در استان تهران و استان های خوزستان و آذربایجان شرقی را تحت پوشش داریم، افزود: تلاش می كنیم تا بقیه افرادی كه در كشور با این مشكل روبرو هستند را شناسایی كرده و در بانك اطلاعاتی خود به ثبت برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha