گروهی از دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود نشان داده اند که می توان تنها با استفاده از قدرت تفکر زمان عکس العمل را کاهش داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، نتایج تحقیقات محققان موسسه "کالتک" کالیفرنیا حاکی از آن است که تنها با آموزش قدرت تفکر، می توان این فعالیت مغزی را تغییر داد.

این دانشمندان با بررسی 22 داوطلب که از آنها خواسته شده بود حرکت انگشت دست یا پای خود را با مشاهده یک تحریک دیداری که روی صفحه نمایشگر رایانه دیده می شد، تجسم کنند.

در مدت این تجسم ذهنی، این دانشمندان به کمک تصویربرداری با دستگاه رزونانس مغناطیسی عملکردی مشاهده کردند که مناطق حرکتی مغز که انگشتان دست یا پا را کنترل می کنند، فعال شده اند.

براساس گزارش مجله نوروساینس، در این آزمایش مشخص شد، این افراد تنها با قدرت تجسم موفق شدند فعالیت کورتکس حرکتی منطبق با بخشی از بدن را که باید بصورت مجازی حرکت می کرد، افزایش دهند.

در این آزمایش دانشمندان مشاهده کردند که هرچه قدرت تجسم حرکت انگشت دست یا پا افزایش می یافت، فعالیت کورتکس حرکتی افزایش و در اینحال زمان فعالیت حرکتی خود انگشت کاهش می یافت.

این آزمایش نشان داد که با تغییر فعالیت عصبی می توان زمان عکس العمل را بهتر کرد. به عبارت دیگر آموزش مغز تاثیرات ملموسی در رفتار فرد برجای می گذارد.

این آزمایش می تواند در آینده در درمان اشخاص متاثر از سکته مغزی و دیگر بیماری های ذهنی مورد استفاده قرار گیرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha