سلامت نیوز : سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در بیمارستانهای استان آذربایجانشرقی سه برابر مجروحان بستری شده زلزله اخیر، ظرفیت پذیرش بیمار وجود دارد.

دکتر باب الله قاسمی اظهار کرد:به دلیل مرخص کردن بیماران غیر اورژانسی، حدود یک و نیم برابر مجروحانی که در بیمارستان بستری شدند ظرفیت برای پذیرش مصدوم در بیمارستانهای تبریز وجود دارد.وی ادامه داد: در بیمارستانهای استان نیز حدود سه برابر مجروحان بستری شده موجود، ظرفیت پذیرش بیمار وجود دارد.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهارکرد: هم اکنون در شهرستان ورزقان، محوطه بیمارستان هریس و محوطه بیمارستان اهر بیمارستان صحرایی برپا شده و خدمات عمومی و تخصصی به مجروحان ارایه می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ قاسمی گفت: تاکنون مشکلی در زمینه تامین داروهای مورد نیاز زلزله زدگان به وجود نیامده است.وی با اشاره به تخریب بیمارستانها و درمانگاههای شهرستانهای زلزله زده اظهارکرد: فقط دو سال از ساخت بیمارستان هریس می گذرد و تخریب در شرایطی که سایر ساختمان های مقاوم آسیبی ندیده اند جای تامل و بررسی دارد.عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 دهم ریشتر به ترتیب شهرستانهای اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند. این دو شهرستان به ترتیب با 150 و 50 هزار نفر جمعیت در 116 و 97 کیلومتری شمال شرقی تبریز (مرکز استان) قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha