چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 54751
سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره مجمع خیران ماهک با اشاره به اینکه مازندران بیشترین تعداد بیماران سرطانی را دارد، تصریح کرد: تعداد کودکان سرطانی در مازندران زیاد است .‌

عبدالله موسوی در جلسه مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک، در حضور مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران، اظهار داشت:‌ تعداد کودکان سرطانی در مازندران زیاد است .وی با اشاره به اینکه چون امکانات درمانی و رفاهی وجود ندارد، درمان این بیماران به صورت ناقص انجام می‌شود، تصریح کرد:‌ شرط صحت این بیماران این است که درمان به صورت کامل انجام شود.عضو هیئت مدیره مجمع خیران ماهک با بیان اینکه داروهای شیمی درمانی عمدتا وارداتی و گران قیمت هستند، متذکر شد:‌ قیمت این داروها با نوسانات قیمت ارز، افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ موسوی با اشاره به اینکه مسائل مالی باعث می‌شود که درمان این بیماران نیمه کاره بماند، گفت:‌ مسئله بعدی، بعد مسافت است. وی با بیان اینکه دولت هزینه رفت و آمد و اسکان این بیماران و همراهان آنها را پرداخت نمی کند، یادآور شد:‌ در سایر کشورها هم دولت‌ها این هزینه را نمی‌پردازند و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه فعالیت می‌کنند. رئیس بیمارستان بوعلی‌سینا ساری، با اشاره به اینکه مازندران بیشترین تعداد بیماران سرطانی را دارد، تصریح کرد:‌ اما اتفاقی نیفتاده و همه همدیگر را نگاه می‌کنند و کسی کاری نمی‌کند. نائب رئیس مجمع خیران ماهک در این نشست، اظهار داشت:‌ این پروژه ملی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه مشارکت همه دستگاه‌ها را داشته باشیم. مجتبی کواکبیان با اشاره به اینکه مشارکت مردم را در احداث بیمارستان کودکان سرطانی شاهد هستیم، ادامه داد: از مسئولان هم توقع داریم مشارکت فکری و اطلاع رسانی داشته باشند.

دیگر عضو هیئت مدیره مجمع خیران ماهک ، گفت:‌ در مراکز فنی و حرفه‌ای موضوعات مختلفی آموزش داده می‌شود . علی فرح‌آبادی ادامه داد:‌ موضوع کار در حوزه هنرهای تجسمی و صنایع دستی در یک دوره آموزشی می‌تواند به ماهک اختصاص یابد. وی با بیان اینکه می‌توان در پایان دوره از فعالیت‌های هنرآموزان در این زمینه نمایشگاه برپا کرد، متذکر شد:‌ عواید این نمایشگاه هم می‌تواند به نفع بیمارستان در دست احداث ماهک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha