معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور، محرومیت از اشتغال در حرفه پزشکی از سه ماه تا یک سال را، از جمله مجازات های انتظامی دانست.

دکتر غلامحسین نیک نژاد در گفتگو با مهر، عدم رعایت موازین شرعی، قانونی و صنفی را، مهم ترین مواردی دانست که منجر به شکایت از پزشک می شود.

وی، سهل انگاری در درمان و عدم رعایت موازین علمی از سوی پزشک را مورد اشاره قرار داد و گفت: تذکر یا توبیخ شفاهی در حضور هیات مدیره نظام پزشکی، از بدیهی ترین آرای صادره در دادسراهای انتظامی نظام پزشکی است.

به گفته نیک نژاد؛ اخطار یا توبیخ کتبی با درج در پرونده نظام پزشکی و همچنین توبیخ کتبی با درج در پرونده و نشریه نظام پزشکی یا الصاق رای در تابلو اعلانات نظام پزشکی، از دیگر احکام صادره در دادسراهای انتظامی نظام پزشکی است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: این قبیل آرای صادره در هیئت تجدید نظر استان قطعی می‌شود.

وی افزود: محرومیت از اشتغال به حرفه های پزشکی از سه ماه تا یک سال در محل خدمت، محرومیت از اشتغال به حرفه های پزشکی از سه ماه تا یک سال در سراسر کشور، از مجازات های انتظامی برای پزشکان متخلف است.

نیک نژاد همچنین به محرومیت پزشک متخلف از یک سال تا 5 سال در سراسر کشور و محرومیت دائم از حرفه پزشکی، اشاره کرد و گفت: صدور این قبیل احکام می تواند با اعتراض پزشک، در هیئت عالی نظام پزشکی قابل رسیدگی و بررسی است. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha