یك مطالعه در "دانشگاه تورنتو" ی كانادا، نشان می‌دهد میان ابتلا به بیماری پاركینسون و آلاینده "منگنز" كه ناشی از فعالیت صنعتی است، ارتباط وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری یونایتدپرس از مونترآل، این مطالعه كه در نشریه "تحقیق محیط زیست" منتشر شده است، اعلام می‌كند آلاینده‌های ناشی از صنعت، خطری بیشتر از منگنز ناشی از تردد خودورها برای سلامتی انسان ایجاد می‌كند.

"موری فینكلستین" از "دانشگاه تورنتو"، تعداد موارد تشخیص و درمان بیماری پاركینسون را با نشانگرهای قرار گرفتن در معرض اگزوز خودرو و انتشار گازهای صنعتی در شهرهای تورنتو و همیلتون با هم مقایسه كردند.

در تورنتو، محققان ارتباطی میان تعداد موارد ابتلا به پاركینسون و قرار گرفتن در معرض منگنز موجود در هوای آلوده ناشی از تردد خودروها نیافتند اما در همیلتون، موارد تشخیص بیماری پاركینسون توسط یك پزشك، با میزان منگنز موجود در هوای محیط افزایش می‌یافت.

به گفته فینكل‌استین، این مطالعه در راستای كشف اثرات عاملی به نام "متیل‌سایكلوپنتادنیل منگنز تری كربنایل" انجام شد كه از چند سال قبل به منظور كاهش صدمه به موتور خودروها به بنزین كانادا افزوده شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha