شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 55937
سلامت نیوز : حسین راغفر با ارسال یادداشتی به خبرگزاری كار ایران(ایلنا)نسبت به پیامدهای خطر تزریق فلوراید به کودکان ایرانی هشدار داد.

بسمه تعالی

خبرتکاندهنده توزیع وارنیش فلوراید بین 6 میلیون دانش آموز 6 تا 12 سال دبستانی کشور توسط وزارت بهداشت با هدف مقاوم سازی مینای دندان دانش آموزان ایرانی منتشر می شود که قرار است از ابتدا تا پایان سال تحصیلی جدید به صورت همزمان در دو نوبت در مدارس سطح کشور به اجرا درآید. این خبر و اعلام قطعی آن توسط وزارت بهداشت پرسش های متعددی را به ذهن متبادر می کند. هولناک بودن این خبر به این دلیل است که طبق آخرین تحقیقات پزشکی در دانشگاه هاروارد که تنها دو هفته پیش منتشر شده است کودکانی که در معرض فلوراید قرار می گیرند "به طور قابل توجهی" ضریب هوشی پایین تری نسبت به کودکانی دارند که در معرض فلوراید قرار ندارند.

طبق این گزارش ماده فلوراید حاوی مواد سمی است که تاثیر فوق العاده مخربی بررشد ذهنی دارد.در ایالات متحده آمریکا آزمایش افزودن فلوراید به آب نوشیدنی مردم با هدف تقویت مینای دندان آنها صورت گرفته است و نتایج تحقیقات پزشکی متعددی از جمله همین گزارش اخیر دانشگاه هاروارد بر خطر این آزمایش بر سلامت و رشد ذهنی کودکان تاکید دارند.

متاسفانه سال هاست که در جوامع غربی هشدار های مکرری از سوی متخصصین پزشکی و محققین مستقل به مردم در این کشور ها داده می شود که بسیاری از آزمایش هایی که بر روی مردم صورت می گیرد و یا توصیه های پزشکی ای که به مردم و جامعه می شود بیش از آنکه ارتقاء سلامت مردم و جامعه را هدف داشته باشد منافع شرکت های بزرگ دارویی و نیز انحصار های جامعه پزشکی را دنبال می کنند.

این نگرانی هزاران بار در اَشکال مختلف از سوی مجامع و محققین مستقل بیان شده است اما منافع مادی انحصار های اقتصادی و نیز صنفی، قدرتمند تر از فریاد های آنها بوده است.تاریخ این مقابله نشان می دهد که بسیاری از پژوهشگران دلسوز مستقل و معترض جان خود را از دست داده اند و در موارد متعددی نیز دچار مشقّات مادی و محرومیت های گوناگونی شده اند که محصول توطئه صاحبان سرمایه های بزرگی بوده است که تنها به سود خود نظر دارند.

در همین گزارش دانشگاه هاروارد، که تنها یکی از صد ها مقاله علمی است که در مورد تاثیر منفی فلوراید بر افراد و به ویژه کودکان منتشر شده است، بر این تبهکاری سرمایه داری و منافع گروه های صاحب منافع ویژه در این کشور اشاره شده است.

در این گزارش آمده است که "اینکه فرزندان خود را در معرض آزمایش تزریق فلوراید قرار دهیمتا دستور کار سیاسی منافع گروه های نخبهرا تامین کنیم کاری ابلهانه است. حتی اگر تزریق فلوراید به کاهش پوسیدگی دندان کمک کند آیا سلامت دندان مهمتر از سلامت مغز انسان است؟ اکنون زمان آن است که سیاست را کنار بگذاریم و تزریق مصنوعی فلوراید را متوقف کنیم."

"فلوراید در بدن متراکم می شود. حتی مقدار کم آن برای اطفال، تیروئید، و بیماران کلیوی و کسانی که آب زیاد می نوشند آسیبزاست. حتی در اثربخشی تزریق فلوراید تردید های جدی وجود دارد". نتایج این گزارش ها سبب شده است که در شهر نیویورک قانونی به تصویب رسیده است که استفاده از فلوراید در آب نوشیدنی غیر قانونی شده است. و بسیاری از مناطق دیگر آمریکا نیز استفاده از فلوراید را متوقف کرده اند.

طبق گزارش نتایج این تحقیق،وقتی غذای اطفال با آب حاوی فلوراید تلفیق می شود 100 تا 200 برابر فلوراید بیشتر از فلوراید حاوی شیر مادر تولید می کند که همین امر علت اصلی تخریب رشد مغزی اطفال است.

نخستین سئوالی که بلافاصله به ذهن متبادر می شود این است که یک وزارتخانه به چه مجوزی می تواند آزمایشی بر روی 6 میلیون کودک این کشور انجام دهد که می تواند آینده کشور را با خطر جدی عقب ماندگی ذهنی میلیونها جوان آن مواجه سازد؟و این اتفاق قرار است در حالی صورت گیرد که علیرغم نتایج گسترده منتشر شده ای که به خطرات چنین اقدامی تاکید داشته اند بدون اطلاع رسانی به اولیاء این کودکان و کسب رضایت آنها مبادرت به این آزمایش خطرناک کنند؟

سئوال اساسی دیگری که در پی انتشار این خبر به ذهن می رسد این است که گروه های ذینفعی که احیاناً منافع شرکت های بزرگ خارجی را تامین می کنند چه کسانی هستند؟نگرانی حاصل از این پرسش دوم نیز باید قابل توجه مقامات قضایی و امنیتی کشور باشد واینکه آیا منافع مادی –و چه بسا اهداف شیطانی -قدرت های اقتصادی و سیاسی باید بتوانند به این سهولت امنیت وسلامت نسل های آینده کشور را به گروگان بگیرند؟

این نگرانی وقتی ملموس تر می شود که به تجاری شدن بدن بیماران کشور در بازار درمان کشور توجه کنیم. ایران بالا ترین نرخ سرانه سزارین را در دنیا داراست. احیاناً همینطور است نرخ سرانه عمل جراحی قلب و دهها مورد دیگری که تنها تامین کننده منافع تجاری افرادی است که در کسوت پزشکی صاحبان بسیاری از برج های بزرگ و فعالیت های اقتصادی کشور نیز هستند. و تاسفبار تر اینکه هیچ نهادی برای نظارت و کنترل چنین غارتی از بیماران نگونبخت کشور وجود ندارد و حتی یک مورد گزارش تخلف و سوء استفاده توسط این متخصصین شریف از سوی نهاد های ذیربط اعلام نشده است. عملکرد نهاد های نظارتی و قضایی در برخورد با واردات خون آلوده در چند سال گذشته نگرانی ها را دو چندان می کند.

حسین راغفر

منبع : ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha