سلامت نیوز : سید صمد آقا میری در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به 33 مرکز آموزشی و علمی- کاربردی این مؤسسه در سراسر کشور اظهار داشت: از سال تحصیلی جدید با گنجانیدن درس کمک‌های اولیه در کتاب آمادگی دفاعی ۱.۵میلیون دانش‌آموز این درس را در مقطع دبیرستان فرا خواهند گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به تمرکز مؤسسه آموزش عالی هلال بر اساس توجهات رئیس جمعیت هلال احمر که سال جاری را سال نهضت آموزش عنوان کرده است، افزود: این مؤسسه با اجرای برنامه‌های کوتاه و بلندت مدت همان‌طور که دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی آموزش می‌دهد به مردم نیز آموزش همگانی در حوزه امداد و حوادث را ارائه می‌کند.

آقامیری ادامه داد: در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برای گنجانیدن 2 واحد اختیاری یا اجباری کمک‌های اولیه برای دانشگاه‌ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیشنهادهای خودمان را اعلام کرده‌ایم.

پروژه شبکه ملی امداد و نجات

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش همگانی نیز پروژه شبکه ملی امداد و نجات را در حال برنامه‌ریزی هستیم که پایلوت این طرح اکنون در استان مازندران اجرا می‌شود.

افزایش پذیرش دانشجو در رشته مدیریت امداد و سوانح

آقامیری با اشاره به آموزش 4 هزار و 400 دانشجو در مؤسسه آموزش عالی هلال ایران گفت: امیدواریم امسال تعداد این دانشجویان که در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های مدیریت امداد و سوانح تحصیل می‌کنند را به 20 هزار دانشجو افزایش دهیم.

آموزش‌های محلی

آقامیری تصریح کرد: آموزش‌های محلی نیز از دیگر آموزش‌های این مؤسسه به حساب می‌آید که به فراخور حوادث در هر محل و منطقه در کشور به افراد ساکن آن ارائه می‌شود.

ارائه آموزش‌های بین‌المللی مدیریت امداد در حوادث

آقامیری خاطرنشان کرد: تاکنون این مؤسسه 53 دوره آموزش بین‌المللی برای کشورهای منطقه (منا) مدیترانه شرقی و شمال آفریقا برگزلر شده و تاکنون هزار نفر نیز این آموزش‌ها را فراگرفته اند. استان اصفهان و دو استان دیگر کشورمان نمایندگان دیگر کشورهای انگلیسی زبان، عرب زبان و فارسی زبان را از جمله سودان و سنگال آموزش می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha