سلامت نیوز به نقل از مهر ، ماسک های معمولی که مردم اغلب برای جلوگیری از ورود هوای آلوده به دستگاه تنفسی مورد استفاده قرار می دهند نمی تواند مفید باشد و از وورد هوای آلوده جلوگیری کند.

ماسک های معمولی در جلوگیری از ورود هوای آلوده به ریه ها تاثیری ندارند


دکتر محمد قره گزلو ، متخصص آسم و آلرژی افزود: اغلب مردم از این ماسک های معمولی برای جلوگیری از آلودگی هوا استفاده می کنند در صورتی که ذرات آلوده معلق در هوا به راحتی از منافذ این ماسک ها عبور کرده و وارد دستگاه تنفس می شود.

وی اظهار داشت: استفاده از این نوع ماسک ها باعث تجمع میکروبهای وارد و خارح شده از دستگاه تنفسی بر روی ماسک می شود بنابراین نمی تواند در پیشگیری از ورود ذرات آلوده و میکروب به دستگاه تنفسی موثر واقع شود.

عضو کمیته کشوری آسم و آلرژی گفت: برای جلوگیری از ذرات آلوده به دستگاه تنفسی می توان از شال گردن و یا دستمال تقریبا ضخیم استفاده کرد تا بتواند از ورود هوای سرد و ذرات ریز آلوده در هوا به دستگاه تنفسی جلوگیری کند.

قره گزلو با بیان اینکه دستمال استفاده شده برای جلوگیری از ذرت آلوده هوا به دستگاه تنفسی باید هر 20 تا 30 دقیقه تعویض شود ، گفت: باید طرح کنترل آلودگی هوا جدی گرفته شود و وسایل نقلیه مورد کنترل بیشتری قرار گیرد چون حتی محدودیت تردد نیز نتوانسته در رفع آلودگی هوا موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه بارش برف و باران طی این چند ماه تا حد باعث کاهش آلودگی هوا شده است ، گفت: بیماران مبتلا به بیماری آسم نیز باید داروهای خود را به موقع مصرف کنند تا در طی روز به ویژه در روزهایی که هوا آلوده است ، دچار مشکل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha