سلامت نیوز-اگر بیمار بیش از 2 ماه دچار علایمی از قبیل خواب آمادگی بی حالی ، بی اشتهایی ، خونریزی و زردی شد خود از لحاظ سلامت كبد در خطر است .

ویروس هپاتیت C با سرعتی معادل 2 برابر هپاتیت B در حال گسترش است
دكتر فرید اشتهاردی فوق تخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: امروزه هپاتیت C شایع ترین علت اختلال مزمن كبد به شمار می رود و تعداد وسیعی از بیمارانی كه دچار این علائم هستند به نوعی حامل این ویروس به شمار می روند .
وی وجود ورم در هریك از اندام ها به ویژه در پاها و دور چشم را علامت هشدار دهنده اختلال كبدی دانست و گفت: اگر فردی جز یكی از گروه های پر خطر معتادان تزریقی، كادر پزشكی ، بیماران دیالیزی یا افرادی كه دائماً نیاز به انتقال خون دارند باشد حین مواجه با ورم اندامها باید در نخستین فرصت برای بررسی وجود ویروس هپاتیتC مورد آزمایش قرار گیرند .
اشتهاردی تب خفیف ، احساس تنفر نسبت به سیگار در افراد سیگاری و سردرد مقطعی را نیز نشانه وجود هپاتیت ویروس عنوان كرد و یادآور شد: به دلیلی كه هنوز برای پزشكان شناخته نشده است ویروس هپاتیت C با سرعتی معادل 2 برابر هپاتیت B در حال گسترش بوده و این در حالی است كه درمان این بیماری به مراتب سخت تر از عفونت با ویروس هپاتیت B است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha