چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 59528

مهم نیست که چقدر برای یک سفر دونفره لحظه‌شماری کرده‌اید و یا بهترین مکان را با بهترین امکانات برای سفر در نظر گرفته اید. آنچه مهم است انگیزه سفر دو نفره و چگونه لذت بردن از آن است.

با هم سفرکنید
سلامت نیوز : مهم نیست که چقدر برای یک سفر دونفره لحظه‌شماری کرده‌اید و یا بهترین مکان را با بهترین امکانات برای سفر در نظر گرفته اید. آنچه مهم است انگیزه سفر دو نفره و چگونه لذت بردن از آن است. این راهکارها برای اینکه سفرهای زناشویی خوبی را تجربه کنید بسیار مناسب هستند:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ هر دو باهم برای سفر برنامه‌ریزی کنید: هیچ وقت برای سفر تنهایی تصمیم نگیرید. اینکه شما هوس کرده‌اید به سفر بروید و همسرتان را بدون برنامه قبلی وادار کنید تا به سفر بیاید کار اشتباهی است. او باید به اندازه شما برای سفر کردن تمایل و حوصله داشته باشد. همسرتان را درباره اینکه کی سفر کنید، به کجا بروید و چطور سفر کنید در جریان بگذارید و نظر و علاقمندی‌هایش را بپرسید. قرار نیست فقط به شما خوش بگذرد همسر و فرزندانتان نیز حق دارند تا درباره جزئیات سفر نظر بدهند تا از سفر کردن لذت ببرند. مسئولیت‌ها و برنامه ریزی‌های سفر را هر دو به عهده بگیرید. رزرو بلیط قطار یا هواپیما، رزرو هتل یا هر اقامتگاه دیگر را با هم درمیان بگذارید و ازهم نظرخواهی کنید. مسئولیت‌های سفر نباید فقط به عهده‌ی یکی از شما باشد.

به شرایط روحی و جسمی همسرتان اهمیت بدهید:

اگر مشغله کاری همسرتان زیاد است. باردار یا بیمار است و به دلایلی حال و حوصله سفر ندارد نباید او را مجبور کنید که با شما به سفر بیاید. ممکن است برای همسرتان راحت نباشد که با یک بچه کوچک دو ماهه به سفر برود، شما باید وضعیت روحی و توانایی جسمی او را درک کنید. حتی اگر دیگران همیشه با بچه‌های کوچکشان سفر می‌کنند دلیلی ندارد همسر شما هم اینگونه باشد. شما باید با توجه به ظرفیت روجی و جسمی همسرتان او را به سفر ببرید.

آرامشتان را حفظ کنید:

وقتی سفر طولانی است، خستگی آرامش تان را برهم می‌زند. در طول مسیر جاده هرجا احساس خستگی می‌کنید در استراحتگاه‌های بین جاده‌ای توقف کنید و یک چای بنوشید و قدم بزنید تا آرامشتان را دوباره به دست بیاورید.

فقط به خانه مادری سفر نکنید:

طرز تفکرتان را تغییر بدهید. سفر فقط آب و هوا عوض کردن نیست. سفر پر از تجربه‌های مشترک و دو نفره است. برای سفر‌ها و گشت و گذارها برنامه‌های متفاوت طراحی کنید. فقط برای تغییر روحیه به شهر و زادگاهتان نروید. بعد از مدتی همسرتان از روش سفرکردن شما کلافه می‌شود. آیا همسرتان هم با شما موافق است که هر سال یک بار و فقط به شهرستان خودتان سفر کنید؟آیا او دوست ندارد به سفرهای متفاوت تفریحی دیگر برود؟

توقعاتتان را با درآمدتان هماهنگ کنید:

شاید دوست داشته باشید به یک سفر لوکس و مفرح بروید. بهترین هواپیما، بهترین هتل‌ها، گرانترین تفریحات و خریدکردن از بهترین فروشگاه‌ها واقعا تجربه‌های خوبی هستند. اما آیا شما و همسرتان توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را دارید؟ اگر درآمد مشخص و محدودی دارید باید متناسب با آن برای سفر برنامه ریزی کنید. پیش از سفر درباره توان مالی‌تان صحبت کنید و متناسب با آن برای سفر آماده شوید. اگر دوست دارید در سفر راحت‌تر خرج کنید. می‌توانید آن را با همسرتان مطرح کنید. شاید با هم به این نتیجه برسید که برای سفر بیشتر پس انداز کنید. یا چند روز از سفر کم کنید تا بیشتر خرج کنید.

معاشرت کنید:

روش خودتان را برای هم صحبتی و معاشرت در سفر را پیدا کنید. وقتی در یک سفر طولانی جاده‌ای هستید ممکن است هر دو بسیار خسته و کسل شوید. با هم حرف بزنید. گاهی یک جمله ساده بعد از یک سکوت طولانی می‌تواند به هر دوی شما روحیه بدهد. گفتن یکباره «خسته نباشید» می تواند به اندازه «دوستت دارم» بار معنایی مثبت داشته باشد. علاوه بر این درباره نیازها و احساساتتان با همسرتان حرف بزنید. آیا خسته اید؟گرسنه اید؟خوابتان می‌آید؟ همین نیازهای ساده را بیان کنید، پیش از اینکه فشار و خستگی باعث سوتفاهم با همسرتان بشود. در سفر هر دوی شما از زندگی عادی خارج می‌شوید و اگر خودتان نیازهای‌تان ر ا مطرح نکنید باید منتظر باشید تا همسرتان خیلی دیرتر از موعد آنها را حدس بزند.

سرگرمی بسازید:

بازی‌های هدفمند و یا فقط سرگرم کننده، بسازید. درباره فیلم‌ها، موسیقی، کتاب‌ها و داستان‌ها با هم حرف بزنید و یک سفر طولانی را قابل تحمل کنید.

مختصر و مفید گردش کنید:

بازدید از 6شهر در 8 روز سفر اصلاً سرگرم‌کننده نیست و هردوی شما را خسته و کلافه می‌کند. به جای آن از چند جای محدود دیدن کنید و از آنها لذت ببرید. اگر به یک شهر تاریخی می‌روید برنامه بازدید از آثار و بناهای تاریخی و رفتن به رستوران‌ها و مکان‌های گردشگری را در روزهای سفرتان تقسیم کنید تا بتوانید از همه آنها دیدن کنید. اگر بخواهید یک سفر کوتاه بروید و به همه جا هم سر بزنید حتما روزهای سخت و پرتنشی خواهید داشت. زیرا مدیریت زمان در سفر کار آسانی نیست و خستگی حتما در رابطه با همسرتان اثر می‌گذارد. مخصوصاً اگر او مخالف این روش شما باشد.

تفریحات تک نفره داشته باشید:

لازم نیست که در تمام سفر باهم باشید. یک روز صبح زود به تنهایی پیاده روی کنید. یا اگر همسرتان علاقمند به خرید نیست منتظر او نباشید. خودتان به فروشگاه‌های مورد علاقه‌تان بروید. لزومی ندارد همسرتان همه جا شما را همراهی کند. شاید علایق شما با هم متفاوت باشد. به جای بحث و اختلاف بر سر اینکه همه جا باید با هم باشید از سفرتان بهره ببرید و به کارهای مورد علاقه تان بپردازید.

به تفاوت‌های جزیی اهمیت بدهید:

شاید تفاوت در سبک خوابیدن در خانه آزارتان ندهد اما در یک هتل یا اقامتگاه کوچک ممکن است همین مساله ساده باعث تنش میان شما و همسرتان بشود. اگر عادت به خوابیدن به یک روش خاص دارید. به سبک خاصی آشپزی می‌کنید و یا دوش می‌گیرید در سفر باید بسیار ملاحظه کار شوید. شرایط محدود را بپذیرید و با آن کنار بیایید و اوقات خود و همسرتان را تلخ نکنید.

با تسامح سفر کنید:

همانطور که یادگرفته‌اید به تفاوت‌ها و عادت‌های رفتاری یکدیگر در خانه احترام بگذارید در سفر نیز چنین کنید. یکی از شما ممکن است بخواهد در هر جایی از مسیر جاده بایستد و مناظر طبیعت را ببیند اما دیگری دوست دارد زودتر به مقصد برسد. یکی وسواسی است و دیگری آسان‌گیر است. هردوی شما باید نسبت به نیازهای هم در سفر حساس باشید و کمی از رفتارها و عادت‌های شخصی تان را با همسرتان هماهنگ کنید.

جر و بحث نکنید:

باهم تصمیم بگیرید که درباره خاطرات بد، مشکلات مالی، اختلاف نظرها و اتفاقات بد حرف نزنید. از سفر لذت ببرید و اگر احساس می‌کنید همسرتان ناراحت است با هر ترفندی او را از ناراحتی بیرون بیاورید.

مشکلات سفر را با همدلی حل کنید: ماشین در جاده خراب می‌شود، هواپیما تأخیر می‌کند، پولتان را گم می‌کنید، بیمار می‌شوید و یا از برنامه‌هایی که برای سفر ریخته‌اید عقب می‌مانید. همه این مشکلات قابل پیش بینی و گاهی اجتناب ناپذیرند. این بهانه‌ها فرصتی برای ایراد گرفتن، جروبحث و غرولند کردن نیستند. کمی صبور‌تر باشید. دعوا نکنید و هوشمندانه به دنبال پیدا کردن راه حل‌های مناسب باشید.

به دنبال تجربه‌های جدید باشید:

به سفرهای مختلف با شرایط متفاوت بروید. اینکه در هر سفری، چیزی جدید را درکنار همسرتان تجربه کنید بسیار خوشایند خواهد بود زیرا تجربه‌های جدید شما را به هم نزدیک‌تر می‌کنندهرچیزی که برای اولین بار با هم تجربه کنید هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی خواهند بود. پس سعی کنید در سفر به دنبال ناشناخته‌ها بروید.

به سفرهای کوتاه بروید:

لزومی ندارد که برای تغییر روحیه کیلومترها دورتر بروید. گاهی سفرهای کوتاه یک روزه یا دو روزه در اطراف شهر محل زندگیتان بسیار روحیه‌بخش خواهند بود. برای این سفرها شما و همسرتان نیاز به هماهنگی و برنامه‌ریزی زیادی ندارید. می‌توانید با یک تصمیم کوچک اراده کنید تا یک آخر هفته را خارج از شهر خودتان خوش بگذرانید.

اگر با دیگران سفر می‌کنید:

سفر‌های گروهی، خانوادگی و یا سفر با زوج‌های دیگر می‌توانند بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشند. اما پیش از تصمیم به سفر مطمئن شوید که با همسفرهایتان تناسب مالی، فکری و فرهنگی دارید. آیا همسرتان از اینکه با دوستان شما همسفر شود راضی است؟آیا مطمئن هستید که او از پیشنهاد سفر شما با مادر و پدرتان خوشحال می‌شود؟

به عقاید هم احترام بگذارید:

سفر برای هرکس یک معنی دارد. شاید شما دوست داشته باشید که فقط به گردش در طبیعت بروید اما همسرتان دوست دارد به دیدن آثار تاریخی برود. هردوی شما حق دارید از سفر لذت ببرید. پس خودخواه نباشید. سفرهایتان را طوری مدیریت کنید که هر دو به یک اندازه از آن لذت ببرید.

اولویت با بچه است:

سختی سفر برای بچه‌ها بیشتر است. کودک شما ممکن است نتواند جاده‌های طولانی را تحمل کند، خسته و بی قرار شود و غرولند کند. شما نباید بخاطر این مساله عصبانی و پریشان شوید. اولویت همیشه با کودک است زیرا مسافت‌ها و سختی‌های راه برای او بیشتر به چشم می‌آیند تا شما. همیشه باید زمانی از دست رفته را بخاطر نیازهای کودک در نظر بگیرید.

کار را کنار بگذارید:

طوری برای سفر برنامه‌ریزی کنید که مجبور نباشید دام از راه دور کارهایتان را مدیریت کنید. یک مرخصی ویژه بگیرید و کارهایتان را قبل از سفر تمام کنید. کارهای نیمه تمام و استرس روزهای آینده می‌توانند در میزان لذت از سفر و ارتباط شما با همسرتان تأثیر بگذارد.

لذت سفر در همکاری است:

دلیلی ندارد اگر همسرتان وظیفه پخت و پز در خانه را بر عهده دارد در سفر هم به فکر پخت و پز باشد و یا اگر مدیریت مالی به عهده یکی از شما است دیگری نباید بدون توجه به مسایل مادی خرج کند.

همسرتان را غافلگیرکنید:

هیچ چیز هیجان انگیز‌تر از یک غافلگیری در سفر نیست. پیش از سفر به آن فکر کنید. مثلا رزرو بازدید از یک مکان تاریخی مورد علاقه همسرتان، دعوت به یک شام رمانتیک در یک رستوران، یک هدیه غافلگیر کننده و یا نوید یک خبر خوش می‌تواند سفری به یاد ماندنی برای همسرتان بسازد.

انتظار دعواهای کوچک را داشته باشید:

بسیار طبیعی است که در یک سفر مخصوصا اگر طولانی باشد با همسرتان جر و بحث کنید. مهم این است که بتوانید بدون عصبانیت مشکل را با همسرتان حل کنید. با هم قرار بگذارید تا مشکلاتتان را پیش از آنکه بزرگ شوند حل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha