ستاره شناسان آمریکایی موفق شدند در فضای بین ستاره ای نوعی مولکول ارگانیکی را کشف کنند که می تواند فرضیه توسعه حیات در فضا را قوت بخشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دو گروه از ستاره شناسان رصدخانه ملی نجوم رادیویی در ویرجینیا و مرکز فیزیک نجوم هاروارد اسمیت سونیان در کمبریج ماساچوست موفق به شناسایی نوعی مولکول ارگانیکی با عنوان "آنیون اکتا تترانیل" شده اند که در حقیقت یک یون منفی متشکل از یک اتم هیدروژن و هشت اتم کربن است.

گروه ویرجینیا با استفاده از تلسکوپ گرین بانک در ویرجینیای غربی موفق شدند این مولکول را در صورت فلکی اسد واقع در فاصله 550 سال نوری از زمین کشف کنند.

این ترکیب ارگانیکی در توده ای متراکم از گاز که در پایان تکامل یک ستاره در اطراف آن شکل گرفته، شناسایی شده است.

براساس گزارش کریستین ساینس مانیتور، گروه ستاره شناسان هاروارد اسمیت سونیان نیز با استفاده از این تلسکوپ مولکول ارگانیکی "آنیون اکتا تترانلین" را در توده مولکولی صورت فلکی ثور واقع در فاصله 450 سال نوری از زمین کشف کردند.

این کشف می تواند در کنار سه ترکیب ارگانیکی دیگری که در مدت سه سال گذشته شناسایی شده اند، فرضیه وجود واکنش های شیمیایی زیستی در فضا را اثبات می کند و نشان می دهد که مولکولهای زیستی مانند آمینواسیدها می توانند در تمام نقاط کیهان تشکیل شوند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha