سلامت نیوز : مدیر کل دفتر بازرسی،‌ ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: ارائه خدمات سلامت با کیفیت بالا، حق فرد و جامعه است در هر جامعه بشری ارائه خدمات سلامت باکیفیت بالا پذیرفته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدجمال الدین سجادی در همایش سالانه ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که صبح امروز 10 آبان ماه در سالن اجتماعات مرکز گسترش مراقبت‌های اولیه بهداشتی (PHC) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به دستگاه‌های خدمات دهنده سلامت و ارزیابی عملکرد آن‌ها در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور خاطرنشان کرد: با افزایش عملکرد و کیفیت می‌توانیم خدمات سلامت بهتری را به فرد و جامعه ارائه دهیم.

دکتر سجادی افزود: خدمات سلامت پیچیده‌ترین خدمتی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر عهده دارد همچنین سه وظیفه‌ی مهم آموزش، پژوهش و خدمات نیز به عهده این وزارتخانه است.وی در ادامه گفت: خدمات انسانی دارای دو بعد اساسی علم و انسانی عاطفی است که در هم ادغام شده و اجزاء آن پیشگیری، درمان و بازتوانی است.

مشاور وزیر بهداشت درمان آموزش و پزشکی کشور خاطرنشان کرد: افرادی که ارائه کننده خدمات سلامت به عموم مردم جامعه هستند باید متخصصینی تربیت شده توسط دولت یا بخش خصوصی باشند و ملاک این کار برای بیمار باید موثر واقع شود همچنین هزینه‌ی اضافه بر سازمان از بیمار گرفته نشود.

دکتر سجادی افزود: برای ارزیابی سلامت باید به دو نکته اساسی خدمات سلامت در چارچوب استاندارد کشور و ارزیابی سطح تحویل خدمات سلامت پزشک به بیمار توجه شود همچنین در این راستا باید ارقام ارائه شده از سوی بازرسان و نیز ارزیابی از وضعیت خدمات به درستی صورت گیرد.

مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان مشکل اصلی خدمات رسانی به بیماران خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در رابطه بین خدمت‌رسان و خدمت گیرنده است که در این راستا خواستار تشکیل واحدی طبق استانداردهای بین المللی هستیم که این خدمات را براساس استانداردهای بین المللی قیاس کند.

دکتر سجادی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته کیفیت در بیمارستان‌ها با هشدار به پزشکان در خصوص مشکلاتی همانند دادن داروی اشتباه به بیمار و نیز بیماری‌های که احتیاج به عمل ندارد و پزشک آن بیمار را عمل می‌کند با پیگیری در این زمینه باعث جلوگیری از این مشکلات و نیز ارتقاء خدمات سلامت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha