پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 59620

تكان‌های شدید برای شیرخوار بسیار خطرناك است و منجر به صدمات مغزی می‌شود.

كودك را برای آرام كردن تكان ندهید
سلامت نیوز : دكتر بهروز جلیلی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بعضی كودكان به عنوان بچه‌های دشوار شناخته می‌شوند و یكی از نشانه‌های این بچه‌ها گریه‌های سركش است و گاهی دیده شده كه والدین یا مراقبین كودك برای مقابله با این گریه‌ها سركش سعی می‌كنند با تكان‌های شدید بچه را آرام كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ وی افزود: اگر والدین با چنین كودكی مواجه شدند در درجه اول باید با پزشك مشورت كرده تا مطمئن شوند كه كودك دچار نقایص جسمی نیست زیرا به ندرت و در برخی بیماری‌ها مانند عقب ماندگی ذهنی و مشكلات مغزی باعث گریه و بی‌قراری در شیرخوار می‌شود.

این فوق تخصص روانپزشكی كودك و نوجوان تصریح كرد: اگر والدین به این نتیجه رسیدند كه مشكل جسمی وجود ندارد باید به عنوان اولین قدم، محیط را برای این كودكان حساس آرام نگه دارند و از سرد و گرم كردن ناگهانی هوای اتاق جلوگیری كنند و از كشمكش جلوی این كودكان حساس بپرهیزند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطرنشان كرد: اگر به هیچ وجه نتوانستند گریه این كودكان را آرام كنند می‌توانند از پزشكان متخصص كودكان و روانپزشك كمك بخواهند و شاید در بعضی موارد خاص استفاده از برخی داروها لازم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha