پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 60061
سلامت نیوز : مردی كه در 13 سالگی طی یك حادثه قطار یك دست و یك پای خود را از دست داد به نخستین مرد بریتانیایی تبدیل شد كه اكنون با یك دست و پای بیونیك زندگی خود را ادامه می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ مایكل اسوینگر در 13 سالگی در حالی كه مشغول بازی با دوستانش بود، دست راست و پای خود را در یك تصادف وحشتناك با قطار از دست داد.مایكل پس از اینكه به عنوان اولین فردی كه قرار است از این فناوری پزشكی پیشرفته در بریتانیا استفاده كند اظهار داشت كه بهترین چیز برای او راه رفتن در خیابان و گرفتن دستان دختر كوچكترش است.این بازوی بیونیك در برگیرنده دو الكترود در یك سوكت (Socket) است كه یكی از آنها به ماهیچه دو سر بازویی و دیگری به ماهیچه سه سر بازویی وی متصل شده است. ضربه های الكترونیكی از ماهیچه ها و پایانه های عصبی یك جریان ایجاد می كند كه دست مایك را كه به «سبك ترمیناتور» ساخته شده را تحریك به حركت می كند.

اگر مایك ماهیچه دو سربازویی خود را سفت كند، بسته می شود و وقتی كه ماهیچه سه سربازویی خود را سفت كند دست باز می شود.وی پس از انجام تحقیقات و ملاقات با سازنده این دست، تصمیم گرفت اولین نفری باشد كه این دست روی وی آزمایش می شود. به وی گفته شد كه این فناوری در مراحل بسیار ابتدایی است و بیشتر دربخش خصوصی كاربرد دارد،-اما وی با انجام این كار موافقت كرد.شش ماه پیش وی برای بررسی سیگنالهای دست خود مراجعه كرد و به وی گفته شد كه وی اولین كسی بوده كه قرار است این دست را دریافت كند.مایكل اكنون می تواند به ماهیگیری برود، كارهای روزمره خود را انجام دهد، بند كفش های خود را ببندد و با دیگران دست بدهد و یك بسته چیپس را باز كند.وی همه تلاش خود را به كارگرفته تا از تجربه خود برای الهام بخشیدن به دیگران استفاده كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha