در پی ساخت دارو ی خوراکی دسفرال برای بیماران تالاسمی در کشور توسط محققین و دارو سازان ایرانی, وزیر بهداشت از تدوین پروتکل داروی خوراکی دسفرال خبر داد.

داروی خوراکی دسفرال به زودی به بازار دارویی کشور می‌آید

دکتر کامران باقر لنکرانی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با مهر گفت : در کشور ما هفده هزار بیمار تالاسمی وجود دارد که این دارو برای همه بیماران مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه فقط برای گروهی از بیماران کاربرد دارد .

وی با بیان اینکه پرتکل مصرف دارو توسط مرکز مدیریت بیماریهای خاص این وزارتخانه تدوین شده افزود : در حال حاظر این پروتکل به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است .

وزیر بهداشت گفت : خوشبختانه مراحل ثبت این دارو در کشور نهایی شده و تا چند وقت دیگر به بازار دارویی کشور عرضه می شود تا در دسترس بیماران قرار گیرد .

وی خاطر نشان کرد : از محل یارانه های دارو هم برای این که قیمت دارو مناسب باشد مبلغی به آن اختصاص داده شده و با اختصاص این یارانه قیمت به نحوی تنظیم شده که قابل مصرف در داخل کشور باشد و کسانی که طبق پروتکل دارو را دریافت می کنند به صورت رایگان از آن بهره مند شوند .

وی با بیان اینکه ، با آزمایش های قبل از ازدواج می توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد گفت: این آزمایشها در مراکز بهداشت و درمان سراسر کشور عملی شده و می‌توان با پیشگیری و انجام این آزمایشها از افزایش آمار 17 هزار نفری بیماران تالاسمی در کشور جلوگیری کرد .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha