چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 60477
سلامت نیوز : مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه بارش باران در تهران تا فردا (پنج‌شنبه) خبرداد.عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به این نكته كه بارش باران در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی و در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس شدت بیشتری خواهد داشت، گفت: امروز گستره‌بارش باران به مناطق شرقی کشور می‌رسد و از بعدازظهر به‌تدریج در غرب کشور از مقدار بارندگی کاسته می‌شود و برای آسمان تهران طی امروز و فردا ابری و همراه با بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. اما بارش باران كه از روز یك‌شنبه در مناطق شمالی و غربی كشور آغاز شده بود اگر چه باعث بروز خساراتی در مناطق شمالی و استان آذربایجان شد اما در مناطق گرمسیر باعث خوشحالی ساكنان این مناطق شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ در حالی كه در استان‌های شمالی كشور سیلاب ساكنان این مناطق را تهدید می‌كند اما بارش باران پاییزی در شمال خوزستان و شهرهای دزفول، اندیمشک و شوش باعث شده تا شهروندان این مناطق كه تا روز یك شنبه از وسایل خنك‌كننده استفاده می‌كردند پس از بارش باران پاییزی وسایل خنك كننده را خاموش كنند و به استفاده از لباس گرم روی بیاورند. بارش باران اراضی کشاورزی این منطقه را برای آغاز کشت گندم آماده می‌كند و کشاورزان دیمکار شمال خوزستان که از مدتی پیش در انتظار بارش باران به‌سر می‌برند با شروع بارندگی در منطقه، برای کشت گندم و جو دیم آماده می‌شوند. کشت محصولات دیم در منطقه شمال خوزستان در مناطق کوهستانی بخش سردشت دزفول و بخش الوار گرمسیری اندیمشک با قطع بارندگی آغاز می‌شود. این در حالی است كه در دزفول فاضلاب‌های روباز به دلیل شدت بارندگی طغیان كرده و در مناطقی از شهر به راه افتاده‌اند و این موضوع باعث شده تا تردد خودروها در شهر به كندی صورت بگیرد. از سوسنگردهم خبر می‌رسد كه در اثر بارندگی 120اصله درخت قطع و یك باب منزل مسكونی خسارت دیده است.

اما بارندگی در گیلانغرب باعث وارد شدن 9میلیارد ریال خسارت به بخش كشاورزی گیلانغرب شده است. به گفته اردشیر رستمی، فرماندار،این میزان خسارت براساس برآورد اولیه کارشناسان از مناطق روستایی به‌دست آمده و احتمال افزایش میزان خسارت‌های ناشی از وقوع سیل وجود دارد. وی تاكید می‌كند: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع سیل امکانات و تجهیزات دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان به مناطق خسارت دیده اعزام شد تا نسبت به امداد رسانی و بازگشایی نقاط مسدود و رفع آبگرفتگی‌ها اقدام کنند. رستمی می‌گوید: در این حوادث غیرمترقبه به 200هکتار از اراضی کشاورزی، مزارع، باغات بین 30 تا 80 درصد خسارت وارد شده ضمن اینکه تعداد 10 واحد از اماکن دامی و نقاط اسکان برخی از عشایر منطقه نیز دچار خسارت شده است.وی با اشاره به تداوم بارندگی در روزهای آینده، از عشایر مستقر در مناطق قشلاقی این شهرستان خواست از ورود به حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند. نوربخش داداشی،‌مدیرکل هواشناسی مازندران نیز با اشاره به این نكته كه بارندگی در مناطق مختلف این استان تا روز پنج‌شنبه هفته جاری ادامه دارد،‌می‌گوید: آبگرفتگی معابر عمومی در دو یا سه روز آینده در مناطق مختلف مازندران دور از انتظار نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha