چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: از ابتدای مهر تا 21 آبان ماه امسال در 31 مورد گازگرفتگی با اورژانس 115 تماس و 35 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر غلامرضا معصومی افزود: تکنسینهای اورژانس پیش بیمارستانی پس از ارائه خدمات پزشکی اولیه به افرادی که دچار گازگرفتگی شده بودند 87 نفر را جهت دریافت مراقبتهای بیشتر به بیمارستان منتقل کردند.وی ادامه داد: میانگین زمانی رسیدن آمبولانس و تیم امدادی بر بالین مسمومین 7 دقیقه و 15 ثانیه بوده است و عملکرد درخور تحسین آنها حداقل تلفات انسانی را به همراه داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: مکش نامناسب یا عدم مکش لوله‌های بخاری گازی یا نفتی، سوختن ناقص نفت بخاری، بد کار کردن شومینه گازی یا سوختن ناقص شومینه‌هایی که سوخت آنها چوب است، سوختن ناقص زغال (در منقل هایی که برای کرسی استفاده می‌شود)، سوختن ناقص یا نامناسب آبگرمکن، ژنراتورهای خانگی، در جا کار کردن خودرو در پارکینگ دربسته، از دلایل  عمده مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است.

معصومی در ادامه افزود: پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن امری ضروری است که در این راستا استفاده از از وسایل گرمایشی استاندارد، اطمینان از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاریها، بازبینی صحت کار وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر دودکش توصیه می شود.وی گفت: از نشانه‌های مسمومیت با گاز مونواکسید کربن می توان به  سردرد، سرگیجه، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری و نهایتا اغما و مرگ اشاره کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده مواردی دال بر گاز گرفتگی، اولین و مهم‌ترین اقدام برای نجات فرد مسموم، رساندن اکسیژن (هوای تازه) به وی است. به همین دلیل به محض مشاهده فردی که دچار گازگرفتگی شده، باید پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه سریعا وارد اتاق شود. منبع نشت گاز را شناسایی و قطع کنید و سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha