سلامت نیوز : مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرد: تعداد افراد مبتلا به مننژیت مرتبط با تزریق استروئید آلوده به 480 مورد رسیده است. یک نفر هم اخیراً به دلیل این بیماری فوت کرده و در نتیجه تعداد کشته شدگان به 33 نفر رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ آخرین فرد فوت شده بر اثر ابتلا به شکل کمیاب و قارچی مننژیت در ایندیانا کشته شده است.سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: باید با استفاده از داروهای ترکیبی که از ترکیب مواد اولیه برخی داروها تشکیل شده اند داروهایی ساخته شود که برای این بیماران قابل استفاده باشند.

این داروهای خاص موضوع مشترک مورد بررسی توسط سازندگان معمول دارو و سازمان غذا و دارو نیستند بنابراین برخی اعضاء مجلس از این سازمان خواسته‌اند تا قوانین بیشتری برای ساخت دارو ارائه دهد زیرا در صورت اعمال قوانین جدی تر از توزیع داروهای بدون مجوز و بدون اجازه از پزشک جلوگیری می‌شود.

آکادمی بین‌المللی داروهای ترکیبی در 10 سال گذشته یک میلیون دلار برای اعمال نفوذ در مجلس هزینه کرده است و به طرز موفقی قوانین و مقررات ضد صنایع ساخت داروهای ترکیبی را شکست داده است.اما مارگارت هامبورگ عضو هیئت عالی رتبه سازمان غذا و دارو آمریکا گفت: وضع قوانین جدید لازم است تا به سازمان وی اختیارات قانونی و سرمایه بیشتری برای پیگیری مسئله داروهای ترکیبی داده شود.

هامبورگ گفت: به دلیل وجود شواهد روزافزون مبنی بر تهدید جان مردم، این سازمان از مجلس می‌خواهد تا قوانین استانداردهای تولید داروهای ترکیبی غیرسنتی را بیشتر کند.وی افزود: مشکلات حل نشده در بررسیه‌ای قبلی بسیار جدی هستند اما سازمان غذا و دارو بر اساس قوانین باید به مقامات ماساچوست که به طور مستقیم تر بر داروخانه های ایالت کنترل دارند، احترام بگذارد.

مقامات سلامت فدرال اعلام کردند ماه قبل مأموران سازمان غذا و دارو متوجه مواد اضافی و سبز متمایل به مشکی در برخی از لوله‌های حاوی استروئید تزریقی در کارخانه فرامینگهام وابسته به مرکز تولید داروی نیواینگلند شدند که بسیار مشکوک به نظر می‌رسیدند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری موارد ابتلا به این بیماری را در ایالتهای مختلف بیان کرد: فلوریدا: 23 مورد به انضمام 3 مورد مرگ و میر؛ جورجیا: 1 مورد؛ ایداهو: 1 مورد؛ ایلی نویز: 2 مورد؛ ایندیانا: 55 مورد به انضمام یک مورد مرگ و میر؛ ماریلند: 23 مورد به انضمام یک مورد مرگ و میر؛ میشیگان: 158 مورد به انضمام 8 مورد مرگ و میر؛ مینی سوتا: 13 مورد؛ نیوهامشایر: 13 مورد؛ نیوجرسی: 31 مورد؛ نیویورک: 1 مورد ؛ کارولینای شمالی: 3 مورد به انضمام 1 ممورد مرگ و میر؛ اوهایو: 17 مورد ؛ پنسیلوانیا: 1 مورد؛ رودآیلند: 3 مورد؛ کارولینای جنوبی: 1 مورد؛ تنسی: 82 مورد به انضمام 13 مرگ و میر؛ تگزاس: 2 مورد، مریرجیانا: 50 مورد به انضمام 2 مورد مرگ و میر.

11 نفر از 480 مورد گزارش شده به عفونت در زانو ، مفصل ران، شانه یا آرنج مبتلا بودند. این نوع عفونتها به اندازه انجام تزریق نزدیک به ستون فقرات که به دلیل دردکمر انجام می شود خطرناک است.

تخمین زده می‌شود که تقریباً  ۱۴ هزار بیمار از داروهای تزریقی مرکز داروهای ترکیبی نیواینگلند استفاده کرده باشند. به نظر می‌رسد که تمام بیماران منژیت قارچی که تا به حال شناسایی شدند از آمپول استات متیل پردنیسولون استفاده کرده بودند.

افرادی که از ماه جولای تا امروز از آمپول استروئید استفاده کرده‌اند و علائم زیر را دارند باید به پزشک مراجعه کنند:

•         سردردهایی که رو به وخامت می روند

•         تب

•         حساسیت به نور

•         خشکی گردن

•         ضعف یا بی حسی جدید در هر یک از قسمتهای بدن

•         تکلم بریده بریده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha