سرپرست تیم تحقیقاتی چسب بافتی هوشمند گفت: عنوان هوشمند این چسب بافتی به این منظور اطلاق می شود که غلظت های مختلف برای نسوج نرم، عصب، شریان و حتی استخوان مورد استفاده گرفته است. ضمن اینکه قدرت کشش آن قابل تغییر است و همه شاخه های پزشکی می توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی امروز در نشست خبری معرفی این دستاورد علمی کشور، با اشاره به اینکه این کار بر مبنای یک پایان نامه تحقیقاتی دستیار تخصصی ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است، افزود: وظیفه محققان کشور به گفته مقام معظم رهبری تولید علم است نه تکرار علم . از همین رو ما تصمیم گرفتیم که چسب بافتی اتولوگ را در درون کشور بدست آوریم.

وی اظهار داشت: این کار در مراحل اولیه با شکست های پی در پی مواجه شد اما در نهایت 5 ماه پیش اولین موفقیت در زمینه تولید چسب بافتی اتولوگ هوشمند در کشور رقم خورد. پس از تولید اولیه چسب بافتی توانستیم غلظت های بیشتر چسب را نیز آزمایش کنیم و به این ترتیب قوی ترین چسب بافتی خودی (اتولوگ) بدست آمد.

رئیس بیمارستان 15 خرداد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ابراز تشکر از همکاری های انجام گرفته در این پروژه خاطرنشان کرد: مراحل مختلف این پروژه تحقیقاتی به تأیید وزیر بهداشت نیز رسیده است و در انجام آن به مدت یک سال، سه مرکز تحقیقاتی 15 خرداد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بانک خون بیمارستان شهرالرضا در این زمینه با تیم محققان همکاری داشتند.

کلانتر هرمزی تأکید کرد: تولید این چسب نشان داد که همه کاری از سوی محققان ایرانی قابل تصور است به شرطی که به خوداتکایی ایمان بیاوریم.

این فوق تخصص ترمیمی یاد آور شد: در این پروژه تحقیقاتی، مهدی راستی به عنوان دستیار تخصصی ترمیمی که پایان نامه تخصص خود را به این پروژه اختصاص داده است، دکتر شاهین محمدصادقی عضو هیئت علمی و فوق تخصص ترمیمی، جلال راستی پاتولوژیست از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شهریار ادیبی دامپزشک از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همکاری داشته اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha