یک گروه آمریکایی از دانشمندان بین‌المللی دلیل بیماری "روزاسه" را که موجب قرمزی پوست شده و میلیونها تن به آن مبتلا هستند، کشف کردند.

دانشمندان دلیل بروز بیماری پوستی روزاسه را کشف کردند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، یک گروه تحقیقاتی به سرپرستی دکتر "ریچارد گالو" استاد پزشکی و رییس بخش امراض پوست دانشکده پزشکی سن دیگو در کالیفرنیا دریافت این بیماری به خاطر تولید بیش از اندازه دو پروتئین التهابی است که فعل و انفعالات داخلی آن‌ها به نوبه خود موجب افزایش میزان یک پروتئین سومی می‌شود که نشانه‌های روزاسه را بروز می‌دهد.

روزاسه که به آن "اکنه بزرگسالی" نیز می‌گویند معمولا افراد سفیدپوست بین ‪ ۳۰‬تا ‪ ۶۰‬ساله را گرفتار می‌کند. اگر چه روزاسه برخلاف آکنه با عفونت پوست به یک نوع باکتری همراه نیست اما آنتی‌بیوتیک‌ها گاهی اوقات برای درمان نشانه‌های آن تجویز می‌شود.

روزاسه نوعی بیماری مربوط به بینی و گونه‌هاست که با ضایعات آکنه مانند و گشادشدگی مویرگها مشخص و گاهی به هیپوتروفی بینی منجر می‌شود.

بیشتر بدانید: هرآنچه باید درباره روزاسه بدانیم

این بیماری باعث سرخ شدگی قسمتهایی از صورت می‌شود.

روزاسه مزمن، به تدریج شدیدتر می‌شود و معموما چرخه‌ای است به این صورت که در دوره‌هایی از چند هفته تا چند ماه عود کرده و سپس برای مدتی فروکش می‌کند.

نتایج این تحقیق که در آن دانشمندان باتجربه اداره سیستم مراقبت بهداشت سان‌دیگو، دانشکده پزشکی آساکی‌هاوا ژاپن، موسسه تحقیقات پزشکی بهداشتی و دانشگاه پاول ساباتی فرانسه نیز حضور داشتند، در شماره اینترنتی مجله پزشکی نیچر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    9 0
    پس چرا من که روزاسه دارم درمان نمیشوم