سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 61269

سلامت نیوز :رییس اورژانس کشور از آموزش رایگان کمک‌های اولیه در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و تربیت مربی برای عموم مردم خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر غلامرضا معصومی، با اعلام این خبر اظهار داشت: آموزش کمک‌های اولیه در سه سطح مقدماتی (6 ساعته)، پیشرفته ( 20 ساعت) و تربیت مربی ( 46 ساعت) در سراسر کشور به صورت رایگان با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و مراکز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی در سراسر کشور در حال اجراست.

وی با بیان این که تاکنون بیش از 600 هزار نفر در این زمینه آموزش دیده اند، گفت: آموزش همگانی با شعار هر خانواده یک امدادگر در جهت ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم در زمینه پیشگیری از بروز حوادث، نحوه برخورد با بیمار و ارائه اقدامات اولیه در مواجهه با حوادث گوناگون و همچنین کاهش مرگ و میر قابل پیشگیری ناشی از حوادث گام برمی دارد.

دکتر معصومی با اشاره به این که آموزش ها در مراکز اورژانس سراسر کشور برگزار می شود، تصریح کرد: این روش آحاد مردم، پرسنل دولتی و غیر دولتی و گروههای امدادی هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و سایر گروهها مثل آموزش و پرورش و بسیج را شامل می شود.

رییس مرکز اورژانس کشور ادامه داد: در این طرح آموزشی از جدیدترین منابع روز دنیا و نیز کتابهای اورژانس های طبی و سایت های معتبر، جهت تهیه و تدوین پروتکل های جدید استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: نتایج مطالعات و تحقیقات گسترده نشان می داد که حتی کودکان از سن 5 سالگی توانایی یادگیری کمک های اولیه را داشته و این امر منجر به فرهنگ سازی دانشی و بینشی در آنها می شود همچنین در برنامه درسی محصلین آموزش کمک های اولیه گنجانده شده است.

با توجه به اینکه نیرو های زحمتکش پلیس در تمامی راهها و جاده های کشور حضور پر رنگی دارند و از سوی دیگر در بعضی از اوقات قبل از سایر نیرو های امدادی بر بالین مصدومان و حادثه دیدگان حاضر می شوند لذا توانمند سازی نیروی انتظامی پلیس، راهداری و هلال احمر در خصوص نحوه کمک رسانی به مصدومان و حادثه دیدگان به ویژه در حوادث ترافیکی ، نقش بسزایی در کاهش آمار تلفات و خسارات جانی ناشی از این حوادث خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha