چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 61943

سلامت نیوز : محققان دانشگاه ساوث همتون انگلیس درجریان تحقیقات خود دریافتند: شور و شوق می تواند راه موثری برای مبارزه با سرما باشد زیرا باعث می‌شود تا انسان احساس گرما کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان دریافتند: احساس شور و شوق تاثیراتی واقعی در گرم کردن بدن دارد.تیم ویلدشات محقق مسئول این تحقیقات گفت: انسان به طور مکرر دچار شور و اشتیاق می شود و می دانیم که این امر می‌تواند آرامش روانی را حفظ کند.

محققان در این زمینه چند آزمایش انجام دادند تا ارتباط بین شور و اشتیاق و درجه حرارت بدن را بیابند.شرکت کنندگان به یک اتاق سرد فرستاده شدند و از آنها خواسته شد تا یک حادثه عادی یا حادثه ای را به یاد بیاورند که باعث شور و شوق در آنها می شود.

محققان سپس از آنها خواستند که درجه حرارت اتاق را پیش بینی کنند. این آزمایش نشان داد: افرادی که احساس شور و شوق داشتند, درجه حرارت اتاق را بالاتر ارزیابی کردند.در یک آزمایش دیگر نیز از شرکت کنندگان خواسته شد تا دست خود را در آب سرد قرار دهند تا ببینند که چقدر تحمل این وضعیت را دارند.این آزمایش نیز نشان داد: کسانی که احساس شور و شوق داشتند؛ بیشتر توانستند سرما را تحمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha