جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 62096
سلامت نیوز: یکی از علل اصلی تورم و نفخ شکم صحیح نخوردن آب است.
دکتر محمود اسحاق حسینی، فوق تخصص گوارش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:زمانیکه از نفخ و تورم شکم می گوییم، یعنی جمع شدن هوا در داخل شکم، چه در معده و چه در روده.

حسینی افزود: به 3 علت شکم نفخ و تورم می کند، 1.کسانی که آب می خورند کنار هر یک جرعه آب هوای بسیاری را هم می بلعند که علل اصلی آن صحیح نخوردن آب است که شایع ترین آن همین بلعیدن هواست.

2. اکثرا کسانی که ندانسته این نفخ را به بدن خود ایجاد می کنند، اکثر کسانی که بدن آنها دچار تورم و نفخ بسیار است اختلالاتی در عملکرد معده و دستگاه گوارشی دارند و این افراد دستگاه گوارش کندی دارند که 60 تا 70 درصد از این افراد را شامل می شود و مصرف بی رویه در استفاده از نخود، لوبیا و کل حبوبات نوعی اختلال را در بدن تشدید می کند که بسیار هم مضر می باشد.

3. دسته سوم كه در روده آنها نزدیک 500 نوع میکروب وجود دارد. خود این میکروب و باکتری ها بیش از حد دچار نفخ بدن می شوند.

وی افزود: مهمترین افراد دسته اول هستند که باید در رژیم غذایشان تغییری وارد کنند.اکثرا پاسخ می بینند و درمان خاصی هم ندارند جز رژیم غذایی مناسب.

حسینی در ادامه افزود: علائم این بیماری  عبارتند از "پر بودن شکم، سیری زودرس افزایش سطح شکم یا معده، طوریکه مردان و زنان در این رابطه دچار مشکلات بسیاری شده اند.

حسینی در پایان گفت: این بیماری به صورت دارو درمانی نتیجه ای نمی دهد اما اگر این افراد هم در رژیم غذایی خود تغییراتی انجام دهند دیگر دچار تورم و نفخ شدید نمی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha