محققان دریافته اند ، استفاده از بطری‌های پلاستیکی برای شیر دادن به نوزادان و کودکان ، به دلیل دارا بودن مواد مصنوعی شبه هورمونی ممکن است به رشد مغزی کودک صدمه بزند.

استفاده از بطری‌های پلاستیکی برای شیر دادن به رشد مغزی کودک صدمه می زند

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دانشمندان دانشگاه واشنگتن اعلام کرده اند، ترکیبات پلی کربنات پلاستیک دارای مواد شبه هورمون استروژن است که در مجاورت شیر و دیگر مایعات می تواند وارد بدن کودک شده و اختلالاتی در سلامت آن ایجاد نماید.

متخصصان معتقدند ، مواد پلاستیکی بکار رفته در بطریهای شیر کودکان ممکن است تاثیرات منفی بر سیستم عصبی و رفتاری  کودک بگذارد .

برخی از کارشناسان نیز اعلام کرده اند ، ترکیبات معمول شیشه های پلاستیکی وقتی با مایعات گرم در تماس باشند، مواد سرطان‌زایی به داخل مایع و پس از آن به داخل بدن وارد می کنند و با توجه به اینکه اکثر مواقع شیر کودک تا حدودی گرم می شود و یا برخی از مادران شیشه را در مایکروویو قرار می دهند تا گرم شود مضرات آن افزایش قابل ملاحظه ای می یابد.

متخصصان توصیه می کنند، والدین حتی الامکان از بطریهای شیشه ای برای شیر دادن به کودک استفاده کنند تا کودک در چنین شرایطی فقط از شیر مادر محروم باشد و خطرات دیگری سلامتی او را تهدید نکند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha